کد خبر: 346796
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۱:۲۸:۰۰
| |

کره‌شمالی نسبت به ازسرگیری گفتگوها با آمریکا ابراز امیدواری کرد

معاون سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل متحد اعلام کرد مقامات پیونگ یانگ امیدوارند آمریکا و کره‌شمالی گفتگوهای مقدماتی خود را در آینده‌ای نزدیک آغاز نمایند.

کره‌شمالی نسبت به ازسرگیری گفتگوها با آمریکا ابراز امیدواری کرد
کد خبر: 346796
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۱:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «کیم این رایونگ» گفت: «ما [کره شمالی] امیدواریم که گفتگوهای مقدماتی میان آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره [کره شمالی] به زودی برگزار شود».

این دیپلمات بلندپایه کره شمالی تأکید کرد که وی هیچگونه چشم انداز عینی یا برنامه زمان بندی برای این گفتگوها در دست ندارد.

از سوی دیگر، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی اوایل روز دوشنبه با اعلام این خبر که کره شمالی و آمریکا برای ازسرگیری گفتگوهای خود در حوزه خلع سلاح هسته ای آماده می شوند، از برگزاری احتمالی یک نشست دیگر خبر داد.

مون در ادامه سخنان خود از جامعه بین‌المللی خواست تا در صورت حرکت پیونگ یانگ به سمت خلع سلاح هسته ای، واکنشی درخور نشان دهد.

گفتنی است گفتگوهای آمریکا- کره شمالی در حوزه خلع سلاح هسته ای شبه‌جزیره کره که ماه فوریه برگزار شد، به دنبال نشست ناموفق رهبران دو کشور به بن بست رسید.

در همین راستا، خبرگزاری یونهاپ به نقل از سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گزارش داد که گفتگوهای خلع سلاح هسته ای میان پیونگ یانگ و واشنگتن احتمالاً ظرف دو تا سه هفته آینده بار دیگر آغاز می شود.

روز پنج شنبه نیز «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت که به رغم امیدواری واشنگتن به از سرگیری گفتگوها با پیونگ یانگ، هنوز نشستی در این زمینه طرح ریزی نشده است.

این در حالی است که «کیم سونگ»، سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل متحد روز دوشنبه با انتقاد از سیاست‌های خصمانه آمریکا اعلام کرد که با وجود برخی مذاکرات مقطعی، بهبودی در روابط واشنگتن و پیونگ یانگ حاصل نشده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها