درخواست پلیس برای بازنگری در طرح کاهش آلودگی هوا

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح کاهش آلودگی هوای پایتخت (‌در محدوده زوج و فرد سابق) که از اول تیرماه امسال اجرا شد به بازنگری‌هایی برای تردد افراد ساکن در این محدوده نیاز دارد.

درخواست پلیس برای بازنگری در طرح کاهش آلودگی هوا
کد خبر: 346848
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۲:۴۲:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا مهماندار روز سه شنبه با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای تردد ساکنان محدوده طرح کاهش آلودگی هوا اظهارداشت:‌ در حال حاضر ساکنان این محدوده می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه «تهران من» به نشانی اینترنتی http://my.tehran.ir در صبح تا ساعت 8:30 از منازل خود خارج شوند و عصر نیز بعد از ساعت 17 به بعد بازگردند.

وی ادامه داد: این نوع اجرا از طرح کاهش آلودگی هوا از نظر پلیس منطقی نیست زیرا ممکن است برخی ساکنان مناطق داخل طرح کاهش آلودگی هوا با توجه به شغلشان ساعت 10 یا 11 صبح از منزل خارج شوند لذا این دسته از شهروندان این مناطق برای عبور و مرور خود دچار مشکل می‌شوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: از طرف دیگر از لحاظ ترافیکی نیز با این شیوه اجرا، شهروندان این مناطق مجبور به ترک منزل خود قبل از ساعت 8:30 (اوج ترافیک صبحگاهی) هستند و این امر خود باعث افزایش بار ترافیکی در ساعت اوج ترافیک می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ از نظر پلیس بهتر است اجازه دهیم هر کدام از ساکنان محدوده کاهش آلودگی هوا یک بار خارج و یک بار هم وارد این محدوده شوند و اگر خواستند بیش از یک بار در طول ساعات اجرای طرح داخل طرح تردد داشته باشند از سهمیه خود استفاده کنند.

مهماندار درباره ساعت طرح کاهش آلودگی هوا نیز گفت: به غیر از ادارات که بین ساعت 14 تا 16 تعطیل می‌شوند ساعت کار برخی مشاغل با تاریک شدن هوا به اتمام می‌رسد که این شرایط به دلیل طولانی بودن روزها در فصل تابستان متفاوت است پس باید زمان اجرای این طرح در نیمه دوم سال تغییر کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بهتر است زمان اجرای طرح ترافیک و نیز طرح کاهش آلودگی هوا را یک ساعت کاهش دهیم تا هم فشار معابر پیرامونی برداشته شود و هم مردم بتوانند به کارهایشان راحت‌تر برسند.

وی ادامه داد: اینکه ما یک روز و نیم در هفته‌ را برای تردد شهروندان در محدوده‌ طرح ترافیک جدید به صورت رایگان و چهار روز و نیم روز دیگر را پولی کنیم، یک اشکال بزرگ است.

مهماندار گفت: هدف ما از اجرای این طرح، کاهش آلودگی هوا و اعمال ماده 18 قانون رسیدگی است و قانون رسیدگی فقط در مورد ممنوعیت مطلق صحبت می‌کند نه اینکه این ممنوعیت با پول قابل خرید باشد.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه باید تعداد روزهایی که شهروندان برای ورود به این محدوده مجاز هستند را مشخص کنیم اظهارداشت: مابقی روزها هم باید محدودیت و ممنوعیت مطلق، مطابق آن چیزی که در ماده 18 گفته شده اعمال شود.

مهماندار گفت: این‌ موارد عمده مسائلی هستند که ما به شهردار تهران منتقل کرده‌ایم و منتظریم شورای ترافیک تشکیل و به این مسائل رسیدگی شود و اگر به این مسائل رسیدگی نشود، قطعا خود اصل طرح هم زیر سوال می‌رود.

از اول تیرماه امسال محدوده زوج و فرد شهر تهران حذف و به جای آن و در همان محدوده حلقه دوم طرح اصلی ترافیک با عنوان طرح کنترل یا کاهش آلودگی هوا اجرایی شد.

خودرو های پلاک تهران در هر فصل از سال می‌توانند 20 روز و خودرو های پلاک شهرستان 15 روز در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا به صورت رایگان تردد کنند و دیگر براساس رقم های زوج یا فرد پلاکشان نمی توانند وارد آن محدوده شوند.

افرادی که قصد ورود بیشتر از 20 روز را به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا دارند برای آنکه جریمه نشوند باید هزینه ورود به محدوده ( نصف هزینه طرح ترافیک اصلی) را بپردازند؛ البته خودروهای دارای معاینه فنی برتر و ساکنان این محدوده از تخفیف هایی برخوردار می‌شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها