کد خبر: 346850
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۲:۴۴:۲۸
| |

از سوی شهردار تهران:

جمعیت سالمندی مناطق مختلف تهران اعلام شد

شهردار تهران در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمندان مناطقی که بیشترین جمعیت سالمندی را دارند اعلام کرد.

جمعیت سالمندی مناطق مختلف تهران اعلام شد
کد خبر: 346850
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۲:۴۴:۲۸

اعتمادآنلاین| ‌ پیروز حناچی در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند که صبح امروز در مرکز همایشهای بین‌المللی برج میلاد برگزار شد اظهار کرد: باید بتوانیم فضاهای شهری را برای تردد جامعه سالمندی، کودکان و حتی زنان باردار فراهم کنیم. امروزه یکی از چالشهای جوامع سالخوردگی است.

شهردار تهران گفت: در حال حاضر با افزایش موارد بهداشتی، امید به زندگی در کشور افزایش یافته است و جمعیت سالمندی به صورت سینوسی در حال افزایش است.

حناچی افزود: در حال حاضر در برخی از مناطق شهر تهران نیز ما با جمعیت سالمندی روبه‌رو هستیم که براساس آمار در منطقه 3، 21 درصد، یک و 6، 17 درصد و همچنین در مناطق 5 ،2، 1، 4 و 3 بیشترین جمعیت سالمندی را شاهد هستیم.

وی افزود: فعالیت‌هایی در ارتباط با موارد مناسب‌سازی در حوزه شهری انجام شده است که البته این آمار برای جمعیت معلولان کافی به نظر می‌رسد اما وقتی جمعیت سالمندان و زنان باردار را به آن اضافه می‌کنیم باید تلاش بیشتری را در حوزه مناسب‌سازی انجام بدهیم.

شهردار تهران تصریح کرد: براساس آماری که توسط وزارت بهداشت منتشر شده است ما در کشور در بین زنان و مردان از کمبود ویتامین D رنج می‌بریم و باید در این بحث نیز اتفاقات خوبی رقم بخورد.

حناچی اضافه کرد: باید تلاش کنیم در فضای بیرون از خانه جمعیت سالمندی آسیب نبیند و خوشحالم عنوان کنم در حوزه سلامت روانی و اجتماعی سالمندان اقدامات خوبی در سراهای محلات انجام می‌شود.

وی گفت: طبق آمار میزان افسردگی زنان نسبت به مردم 1.5 برابر بیشتر است و باید تلاش ویژه‌ای را برای ارتقای سلامت و رفاه اجتماعی جامعه انجام بدهیم و براساس گزارشی که اعلام شده است ایران جزو 10 کشوری است که در حوزه سالمندی موفقیت‌هایی را داشته است.

شهردار تهران همچنین به تصویب شهر دوستدار سالمند اشاره کرد و گفت: در سال 91 شورای شهر تهران وقت این مصوبه را به تصویب رسانده است و در دوره جدید نیز شعار مدیریت شهری تهران، شهری برای همه است و قطعا در این مسیر تلاش خواهیم کرد شرایط مناسبی را برای زندگی گروه‌های مختلف در شهر ایجاد کنیم.

وی گفت: در بحث مناسب‌سازی معابر توسط شهرداری تهران اقداماتی را برای معلولان انجام داده است. 3 تا 5 درصد از جمعیت تهران را معلولان تشکیل می‌دهند که اقدامات انجام شده برای آنها کافی است، اما وقتی که جمعیت سالمندی و همچنین بانوان باردار را به آن اضافه می‌کنیم این رقم به 35 درصد افزایش پیدا می‌کند.

شهردار تهران همچنین در بحث مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو گفت: یکی از تمهیداتی که ما داشتیم این است که هیچ پروژه‌ای بدون ضوابط مناسب‌سازی به بهره‌برداری نرسد و در حالی که در شرایط تحریم و شرایط نامناسب اقتصادی قرار داریم اما تاکید ویژه‌ای بر رعایت ضوابط و قوانین مقررات در حوزه مناسب‌سازی داشته‌ایم و باید در این مسیر همه بخش‌ها حرکت کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها