کد خبر: 346852
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۲:۴۵:۲۷
| |

سند ملی سالمندان رونمایی شد

سند ملی سالمندان کشور به منظور ارتقای خدمات رسانی به سالمندان کشور و تحقق شعار «فرصت های برابر برای تمام سنین»، رونمایی شد.

سند ملی سالمندان رونمایی شد
کد خبر: 346852
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۲:۴۵:۲۷

اعتمادآنلاین| ‌ سند ملی سالمندان با همکاری سازمان بهزیستی به عنوان متولی شورای ملی سالمندان، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت به عنوان متولیان دیگر این حوزه نوشته شده است.

این سند منجر به هم راستایی و هم افزایی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط از جمله، وزارت بهداشت، وزارت رفاه، شهرداری، بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سالمندان شده و نقطه عطفی برای خدمت رسانی دقیق، علمی و بهتر به سالمندان محسوب می‌شود و با درنظرگرفتن وضعیت سیمای سلامت سالمندان بسیار کمک کننده خواهد بود.

در این سند در حوزه سلامت، حوزه‌های رفاه سالمندان، سلامت جسمی و روانی پوشش داده می‌شود؛ ضمن اینکه در حوزه رفاه نیز موضوعاتی مانند اشتغال، معیشت و حمایت‌هایی که باید از سالمندان صورت گیرد، مورد توجه قرار می‌گیرد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره سند ملی سالمندان در این مراسم گفت: سند ملی سالمندان به کمک دستگاه های ذیربط دنبال خواهد شد و اجرایی نیز می‌شود؛ همچنین مباحث مربوط به درمان پیشگیری و بازتوانی در آن پیگیری خواهد شد.

گفتنی است در سال 95 براساس آخرین آمار، 9.28 درصد جمعیت کشور، سالمند بوده‌اند که این میزان در حال حاضر، به 10 درصد رسیده است و وضعیت در کشور ما به گونه‌ای است که تا 30 سال آینده، شاهد افزایش جمعیت سالمند به 30 درصد خواهیم بود، یعنی در 30 سال آینده، از هر سه نفر، یک نفر سالمند است.

سند ملی سالمندان امروز سه شنبه در همایش روز جهانی سالمندان -نهم مهرماه جاری- در سالن همایش های بین المللی برج میلاد و با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور و معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رونمایی شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها