حسین‌زاده از آغاز مکاتبات فراکسیون حقوق شهروندی با سران سه قوه درباره حقوق مردم خبر داد؛

تلاش برای عملیاتی کردن مطالبه ملت بر پایه کلام رهبری/ حفظ حقوق عمومی متعلق به همه مردم است

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس گفت: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا نتیجه دقیق تقنینی و نظارتی در این حوزه به دست بیاید. ما نه به دنبال کار فرمالیته هستیم و نه کار شعاری چون احساس می‌کنیم رمز حلقه اتصال تمام ملت به این مفهوم حقوق عمومی وابسته است.

تلاش برای عملیاتی کردن مطالبه ملت بر پایه کلام رهبری/ حفظ حقوق عمومی متعلق به همه مردم است
کد خبر: 346866
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۳:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالکریم حسین زاده، رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس به خبرنگاران گفت: رهبری در جلسه با نمایندگان مجلس خبرگان صحبت هایی داشتند. ایشان تاکید کردند حقوق عمومی باید نسبت به همه مردم یکسان نگاه کنیم، مذهب و طایفه تاثیری ندارد. نباید اجازه دهیم در کشور نامنی باشد نه برای مسلمان نه برای غیر مسلمان، نه برای کسانی که به نظام وفادارند و نه برای کسانی که به نظام وفادار نیستند؛ امنیت و آزادی باید برای همه باشد. ایشان بیان داشتند حفظ حقوق عمومی متعلق به همه مردم است.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: بنده این بیانات رهبری را در ادامه آن حق الناس انتخابات می دانم، این بیانات را ادامه آن صحبت رهبری می دانم که در آستانه انتخابات سال 96 اعلام کردند که مردم بیایند و رای دهند حتی اگر نظام را قبول نداشته باشند اما ایران را که قبول دارند.

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با اشاره به حساب آوردن رای مردم اظهار داشت: معادلات اساسی در حوزه دموکراسی دو مولفه است یکی مالیات و دیگری رای. وقتی مردم هردو را می دهند و به صورت نقدی به حاکمیت و دولت کمک می کنند، و در راستای جمهوریت و مشروعیت رای می دهند یعنی مردم کار خود را کرده اند و وقتی در مقام یک شهروند قرار می گیرند قاعدتا بدون اینکه خود را در هیچ موقعیت قومی، مذهبی و دینی ببینند انتظارات حقوق خود را به عنوان یک شروند به صورت متقابل از دولت یا حاکمیت دارند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم نقده و اشنویه تاکید کرد: ما در فراکسیون حقوق شهروندی بر اساس همان فلسفه شکل گیری مان در دو سال گذشته که در مقاطع مختلف هم پیگیر رعایت این حقوق در دستگاه های مختلف بودیم و همواره هم جواب مشخص و شفافی دریافت نکردیم که به کجا می تواند بیانجامد، اما این بار در راستای همین حقوق عمومی که تبدیل به مطالبه رهبری و مردم شده است مکاتبه ای سه گانه با هر سه رئیس قوه مقننه، مجریه و قضائیه داشتیم که گزارشی از عملکرد و برنامه های آتی خود را برای عموم ملت و فراکسیون حقوق شهروندی ارائه دهند تا ببینیم در چه موقعیت و جایگاهی قرار گرفتیم.

این عضو فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس خاطرنشان کرد: وقتی این نامه ها نگاشته می شود اولین چیزی که به ذهن مردم متبادر می شود این است که فرمالیته و شعار است، اما صادقانه بگویم ما نه به دنبال کار فرمالیته هستیم و نه کار شعاری چون احساس می کنیم رمز حلقه اتصال تمام ملت به این مفهوم حقوق عمومی وابسته است، چیزی که مردم در زندگی روزمره خود با آن درگیر هستند.

حسین زاده یادآور شد: وقتی بالاترین مقام کشور اینگونه صریح و شفاف درباره این حقوق عمومی صحبت می کند و حقوق عمومی همه شهروندان را فارغ از دین، مذهب، قومیت، جنیسیت و فارغ از میزان تعلق یا عدم تعلق خاطرشان به نظام، و همچنین فارغ از میزان وفاداری یا عدم وفاداری شان به انقلاب بیان می کند، ما فکر می کنیم مساله ای در کشور وجود دارد و تمام دستگاه ها باید موظف به رعایت این قاعده بازی حقوق عمومی باشند.

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با بیان انکه ما خود را به عنوان وکلای ملت در فراکسیون حقوق شهروندی موظف دیدیم که این موضوع را پیگیری کنیم، اظهار داشت: مکاتباتی که صورت گرفته به پندار خودمان مکاتباتی جدی است چون تمام اصول قانون اساسی مد نظرمان بوده است. درمورد محتوای مکاتبات فعلا صحبتی نمی کنیم چراکه نمی خواهیم فضای غیر آرام و تنش زا و مسائلی از این دست که متن در آن گم می شود و درگیر حاشیه می شود را به وجود بیاوریم، بلکه می خواهیم به دنبال اصل هدف مان باشیم و به دنبال این مساله باشیم که چرا حقوق عمومی تا به این لحظه روی زمین مانده است.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه به دنبال عملیاتی کردن فرمان رهبری هستیم و اجازه نمی دهیم مطالبه ملت که به صورت شفاف در کلام رهبری آمده است روی زمین بماند، عنوان کرد: تا به نتیجه دقیق تقنینی و نظارتی در این حوزه نرسیم قاعدتا دست از این موضوع بر نمی داریم و اجازه هم نمی دهیم که این موضوع وارد فاز جناح بندی ها، معضلات و مسائل سیاسی شود و از همه جریانات سیاسی هم می خواهیم که در راستای منافع ملی فارغ از جناح بندی های سیاسی پیگیر این موضوع باشند که حداقل بعد از این سه یا چهار سال یک کار ملی و واقع گرایانه بر اساس وظایف خودمان انجام دهیم. یقین هم پیدا کرده ایم که این موضوع آنقدر مهم است که تا هر سه قوه با تمام انرژی و قوا پای کار نباشند ره به جایی نمی برد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها