کد خبر: 346948
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۵:۲۱:۰۲
| |

فارن پالسی:

نیروی دریایی آمریکا آمادگی مقابله با ایران را ندارد

فارین پالیسی در گزارشی به بررسی توان نظامی آمریکا در مقابله با ایران پرداخت.

نیروی دریایی آمریکا آمادگی مقابله با ایران را ندارد
کد خبر: 346948
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۵:۲۱:۰۲

اعتمادآنلاین| نیروی دریایی آمریکا آماده نیست که با ایران رقابت کند و وارد درگیری نظامی با ایران شود. بنابراین در شرایط فعلی بی‌ارادگی ترامپ در تصمیم گیری برای پاسخ به حملات علیه آرامکو این موضوع را نشان می‌دهد که ترامپ اکنون می‌داند توانایی ایالات متحده برای مقابله با ایران مانند گذشته نیست.

از سوی دیگر ایران در حال ارتقای توان خود است. ایران موشک «نور» را در داخل تولید کرده- که در واقع مهندسی معکوس یک نوع مدل قدیمی‌تر یک موشک کروز چینی است- و در شعاع بیش از 100 مایل خطرناک است. این تابستان که تنش بین ایران و آمریکا شدت گرفت، مجموعه‌ای از این موشک‌ها و ناوگانی از قایق‌های تندروی ایران کافی بودند تا ناو یو اس اس لینکلن را از خلیج فارس بیرون نگه دارند.

با وجودی که ارتش آمریکا ایران را یک قدرت درجه دو می‌داند، اما گزینه‌های واشنگتن در برابر آن بشدت محدود است.

در نتیجه، در حالی که تیم ترامپ در حال بررسی است که ببیند با ایران چه بکند. آن دسته از افسران آینده‌نگر در ارتش آمریکا که ایده‌های نوآورانه داشتند، سال‌ها درباره فرارسیدن چنین روزی هشدار می‌دادند افسران کنونی نیز مدام تأکید می‌کنند که برخی از محبوب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین تجهیزات جنگی نیروی دریایی ارتش آمریکا در عمل منسوخ شده است و به سختی می‌تواند یک اقدام حرفه‌ای انجام دهد

نیروی دریایی آمریکا همچنان چشمان خود را به روی این واقعیت بسته که ناوهای آن به خاطر تخریب، آسیب و یا زمین‌گیر شدن از تکمیل مأموریت‌های خود، در معرض شکست در میدان نبرد با ایران هستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها