کد خبر: 347041
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۰۸:۳۴:۴۹
| |

نوروزی نماینده مجلس:

هیأت وزیران هم مذاکراتش را منتشر کند

یک نماینده مجلس گفت: شفاف‌سازی در نهادها و ارگان‌ها بسیار خوب است اما گاهی اوقات انتشار برخی از مطالب خلاف شرع است و با آبروی افراد بازی می‌کند..

هیأت وزیران هم مذاکراتش را منتشر کند
کد خبر: 347041
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۰۸:۳۴:۴۹

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی ، درباره شفافیت آرا در سایر سطوح و نهادهای کشور به غیر از مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص نهادهایی مانند مجلس خبرگان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص گمان نمی‌کنم که این اتفاق بیفتد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور مثال در مجلس خبرگان انتشار آرا مستلزم اذن مقام معظم رهبری است زیرا مسائلی که در این مجلس مطرح می‌شود، کلان است.

وی ادامه داد: فقهای شورای نگهبان انتشار بسیاری از مطالب را منع می‌کنند، مثلا در قضیه انتخابات و تائید و رد صلاحیت کاندیدای مجلس، نمی‌توان دلایل را مطرح کرد زیرا انتشارش خلاف شرع است و با آبروی مردم سر و کار دارد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی افزود: حال در مجمع تشخیص مصلحت می‌توان گفت اگر سیاست‌های کلی مطرح باشد مسئله‌ای نیست اما در مورد بحث‌های اصلی، سری و امنیتی چنین امری نمی‌تواند مصداق داشته باشد.

وی افزود:‌در مورد مجلس هم باید بگویم طبق قانون اساسی جلسات مجلس از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود و مردم در جریان امور قرار می‌گیرند.

نوروزی خاطر نشان کرد: شفافیت در همه سطوح خوب است به طور مثال شورای عالی قضایی هنگامی که قوانین موضوعه و عادی را مورد بحث قرار می‌دهد بد نیست که مشروح آنچه که اتفاق می‌افتد را پخش کند و با هیأت وزیران مباحث که درباره آن بحث می‌کنند را انتشار دهند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها