کد خبر: 347092
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۰۹:۲۲:۳۰
| |

تورم کره‌جنوبی منفی شد

نرخ تورم کره‌جنوبی به منفی 0.4 درصد رسید.

تورم کره‌جنوبی منفی شد
کد خبر: 347092
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۰۹:۲۲:۳۰

اعتمادآنلاین| برای نهمین ماه متوالی نرخ تورم در کره جنوبی در ماه سپتامبر نیز کاهش یافت تا با رسیدن نرخ تورم به سطح کمتر از صفر درصد در 12 ماه منتهی به سپتامبر، رکورد کمترین نرخ تورم به ثبت رسیده در این کشور از زمان ثبت داده‌های تورم در سال 1965 شکسته شود. آخرین رکورد تورم در کره جنوبی مربوط به ماه قبل با صفر درصد بود.

در بین بخش‌های مختلف تورم مواد غذایی و نوشیدنی با منفی 4.1 درصد به کمترین سطح تاریخ خود رسید. نرخ تورم منفی در حوزه حمل و نقل با منفی 1.6 درصد، ارتباطات با منفی 1.8 درصد و فرهنگ و آموزش با منفی 1.3 درصد نیز به ثبت رسید.

نرخ تورم چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا اکنون فاصله بسیار زیادی با تورم دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور دارد. طی این مدت، هسته تورمی که تغییرات قیمت اقلام کشاورز یو انرژی را به دلیل نوسانات بالای ان ها در نظر نمی‌گیرد به 0.6 درصد رسید. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم در ماه سپتامبر 0.4 درصد اندازه گیری شده است.

در حال حاضر نرخ بهره در کره جنوبی 1.5 درصد است اما مقامات این بانک بارها و بارها بر باز بودن درها برای کاهش نرخ بهره خبر داده اند. خبر کاهش تورم در شرایطی اعلام می شود که فعالان کره‌ای پیش تر نیز تحت تاثیر خبر کاهش پی در پی ماهانه صادرات این کشور نسبت به چشم انداز اقتصادی آن ناامید شده اند.

متوسط نرخ تورم کره جنوبی در بازه زمانی 1966 تا 2019 معادل 7.22 درصد بوده است که کمترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر 2019 با منفی 0.4 درصد و بیشترین تورم ثبت شده مربوط به اکتبر 1980 با 32.5 درصد بوده است.

در ماه سپتامبر صادرات کره جنوبی برای دهمین ماه متوالی رشد منفی را به ثبت رساند و 11.7 درصد کمتر شد. آن سو اون، کارشناس اقتصاد کره گفت: با توجه به آمارهای اخیر شانس کاهش نرخ بهره بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها