کد خبر: 347110
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۰۹:۴۷:۱۳
| |

کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس:

انواع سهمیه‌ها در کنکور نیاز به بازنگری دارد/ دورای جنگ را پشت سر گذاشته ایم، می توان در سهمیه ها تجدیدنظر کرد

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سهمیه‌ اعمالی در کنکورهای کارشناسی و کارشناسی ارشد، فقط مربوط به ایثارگران نمی‌شود؛ گفت: سهمیه اعمالی برای هیأت علمی و مناطق محروم بسیار وسیع‌تر بوده که نیاز به بازنگری دارد.

انواع سهمیه‌ها در کنکور نیاز به بازنگری دارد/ دورای جنگ را پشت سر گذاشته ایم، می توان در سهمیه ها تجدیدنظر کرد
کد خبر: 347110
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۰۹:۴۷:۱۳

اعتمادآنلاین| ‌ جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به اعتراض برخی داوطلبان نسبت به تأثیر بیشتر سهمیه‌ ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد، عنوان کرد: معتقدم همه سهمیه‌ها از جمله سهمیه ایثارگران، مناطق محروم و هیأت علمی باید به شکل جدی مورد بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهمیه‌های فعلی موجب نارضایتی‎‌هایی شده است که باید برای آن طراحی جدیدی داشت، افزود: با وجود انواع سهمیه‌ها، اما وقتی صحبت از سهمیه‌ها می‌شود؛ فقط سهمیه ایثارگران در اذهان می آید.

وی با بیان اینکه امروز توسعه آموزشی در کشور به نحوی بوده است که از میزان مناطق محروم به حد زیادی کاسته شده و این مستلزم این است که سهمیه مناطق محروم و منطقه‌ای نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: در برهه‌ای در برخی مدارس معلم فیزیک و شیمی حضور نداشت اما امروز با ساماندهی نیروی انسانی در کنار تجهیز و ساخت و توسعه مدارس، به مرحله‌ای رسیده‌ایم که به پایان مدارس خشتی و گلی نزدیک شده‌ایم و این معضل فقط در استان سیستان و بلوچستان همچنان وجود دارد؛ بنابراین این شاخصه‌های گویای کم‌تر شدن حجم محرومیت آموزشی در کشور است.

کوچکی نژاد اضافه کرد: از سوی دیگر سهمیه ایثارگران و سهمیه هیأت علمی نیز به شکل‌های مختلفی برای داوطلبان اعمال می‌شود که جا دارد مجلس یک بار برای همیشه ورود جدی برای اصلاح سهمیه‌ها داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: امروز که معضلات دوران جنگ را تا حد زیادی پشت سر گذاشته‌ایم و از سوی دیگر محرومیت زدایی در کشور به ویژه در حوزه آموزش به شکل جدی دنبال شده است، می‌توان در این مسئله سهمیه‌ها تجدید نظر کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها