کد خبر: 347191
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۱:۱۸:۳۶
| |

«بن زاید» با «پمپئو» در واشنگتن دیدار کرد

وزیر امور خارجه امارات در واشنگتن با همتای آمریکایی خود و چند نفر دیگر از مسئولان عالی‌رتبه این کشور دیدار و درباره روابط و همکاری‌های موجود میان ابوظبی و واشنگتن گفتگو کرد.

«بن زاید» با «پمپئو» در واشنگتن دیدار کرد
کد خبر: 347191
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۱:۱۸:۳۶

اعتمادآنلاین| «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در واشنگتن با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود، رابرت چارلز اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا و دیگر مسئولان عالی رتبه دولت این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بن زاید در دیدارها با پمپئو و اوبراین درباره همکاری‌ها، هماهنگی‌ها و اقدامات مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه تلاش‌های انجام شده برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه و جهان گفتگو کرد.

همچنین در این دو دیدار درباره آخرین تحولات در خاورمیانه و شمال آفریقا و نیز برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه دو طرف گفتگو شد.

وزیر خارجه امارات در این دیدار ضمن تقدیر از روابط عالی موجود میان دو کشور گفت: آمریکا کشور دوست و همپیمانی مهم برای امارات است و ما واقعاً به همکاری با این کشور و شرکایمان جهت حفظ ثبات منطقه و تلاش جهت دستیابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک واقعی برای چالش‌های مشترک متمایل هستیم.

همچنین بن زاید بر تقویت روابط دو کشور و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای همکاری‌ که منافعی برای هر دو کشور و ملت‌های آنها دارد، تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا نیز از عبدالله بن زاید آل نهیان و هیئت همراهش استقبال کرده و از روابط دوستانه و همکاری‌های استراتژیک دو کشور تقدیر و بر اهمیت تقویت این روابط تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با بن زاید از روابط استراتژیک و استوار دو کشور که هدف از آنها تحقق منافع امنیتی مشترک است، تقدیر کرد.

منبع: اینسا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها