کد خبر: 347207
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۱:۴۸:۴۶
| |

رجبی، رئیس کمیته نظام فنی ساختمان کمیسیون عمران مجلس:

دولت خود را درگیر تولید مسکن نکند/ رونق گرفتن بازار ساخت و ساز مسکن نیازی به سرمایه دولتی ندارد

فرج الله رجبی، رئیس کمیته نظام فنی ساختمان کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه رونق گرفتن بازار ساخت و ساز نیازی به سرمایه دولتی ندارد، گفت: دولت باید با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تولید مسکن توسط بخش خصوصی اقدام کند، در غیر این صورت اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

دولت خود را درگیر تولید مسکن نکند/ رونق گرفتن بازار ساخت و ساز مسکن نیازی به سرمایه دولتی ندارد
کد خبر: 347207
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۱:۴۸:۴۶

اعتمادآنلاین| فرج الله رجبی، رئیس کمیته نظام فنی ساختمان کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی برای تولید مساکن 30 متری در پایتخت، گفت: اجرای پروژه های عمرانی مانند تولید مسکن باید منطبق با پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد، از این رو این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد که مسئله ای مانند تولید مسکن 30 متری در راستای حل مشکل کمبود مسکن بوده و یا اینکه اجرای آن مشکلات جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من دستگاه های دولتی و عمومی مانند وزارت راه و شهرسازی و شهرداری نباید خود را درگیر مسائلی مانند تولید مسکن کنند، بلکه با سیاست گذاری صحیح، باید تسهیلاتی را فراهم کنند تا بخش خصوصی و سرمایه گذاران به سمت تولید مسکن هدایت شوند.

وی با بیان اینکه تولید مسکن در کشور باید آسان سازی شود، افزود: در شرایط کنونی فرآیند تولید مسکن بسیار پیچیده بوده و سرمایه گذاران برای ورود به بازار تولید مسکن انگیزه مالی ندارند.

رجبی تصریح کرد: دولت باید با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت ایجاد زیرساخت های عملیاتی برای تولید مسکن توسط بخش خصوصی اقدام کند، در غیر این صورت اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رونق گرفتن بازار ساخت و ساز نیازی به سرمایه دولتی ندارد، افزود: این مسئله تنها به حمایت دولتی از بخش خصوصی نیاز دارد، از این رو حمایت های دولت می تواند روند تولید انبوه مسکن در کشور را تسریع کند.

رئیس کمیته نظام فنی ساختمان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ورود دولت به عرصه تولید مسکن اشتباه است و قطعا با این مسئله نتایج تلخ گذشته بار دیگر تکرار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها