رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

59 هزار نفر در94 روز امدادرسانی شدند/ مازندران رکورددار بیشترین انجام عملیات است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خدمات ارائه شده از سوی نیروهای امدادی هلال احمر در قالب اجرای طرح امداد و نجات تابستانه را تشریح کرد.

59 هزار نفر در94 روز  امدادرسانی شدند/ مازندران رکورددار بیشترین انجام عملیات است
کد خبر: 347236
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۲:۴۱:۰۵

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی سلیمی گفت: طرح امداد و نجات تابستانه با هدف امدادرسانی به مسافران در ایام تابستان از 31 خردادماه سال جاری آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح امداد و نجات تابستانه یک هزار و 290 پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار فعال بود، افزود: از این تعداد 559 پایگاه ثابت، 731 پست موقت و سیار بوده است و 5 هزار و 283 نفر روز نیروی عملیاتی برای اجرای این طرح فعالیت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره به کارگیری خودروهای عملیاتی برای اجرای طرح 94 روزه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: یک هزار و 43 دستگاه آمبولانس، 456 دستگاه خودروی نجات، 50 دستگاه خودروی عملیاتی، 480 دستگاه موتور سیکلت، یک هزار و 218 دستگاه سایر خودروهای عملیاتی، و 24 فروند بالگرد برای اجرای طرح به کارگیری شد.

انجام بیش از 14 هزار مورد عملیات و خدمات در ایام تابستان

سلیمی با تاکید بر اینکه در این مدت 14 هزار و 694 مورد عملیات و خدمات از سوی نیروهای امدادی هلال احمر انجام شده است، بیان کرد: در این حوادث به 59 هزار و 342 نفر امدادرسانی شد که منجر به اعزام8 هزار و 189 مصدوم به مراکز درمانی و رهاسازی یک هزار و 526 مصدوم در سوانح ترافیکی در محور های برون شهری شد.

وی ادامه داد: حوادث ترافیکی 49 درصد از کل ماموریت های امداد و نجات را به خود اختصاص داد، پس از آن عملیات های ساحلی، کوهستان و حوادث جوی 23 درصد از کل ماموریت های امداد و نجات را شامل شد و مراجعات حضوری و برنامه های مناسبتی هم 28 درصد از کل ماموریت های امداد و نجات را در بر گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به رشد 16 درصدی در عملیات های امداد و نجات نسبت به سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: تعداد عملیات امداد و نجات در طرح امداد و نجات تابستانه 98، 10 هزار و 619 مورد بوده است که این آمار در مقایسه با سال گذشته 16 درصد، رشد داشته است.

110 روز اجرای طرح امداد و نجات ساحلی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طرح امداد و نجات ساحلی از تاریخ 15 خردادماه آغاز و به مدت 110 روز ادامه داشت، گفت: برای اجرای طرح امداد و نجات ساحلی در سواحل دریای کاسپین(استان های گلستان، مازندران و گیلان) 29 پایگاه و پست فعال بود که 643 منطقه ممنوعه شنا( خطر آفرین) را با حضور 217 نفر در هر روز پوشش می داد.

به گفته وی، 908 ناجی در طرح ممنوعه در سواحل استان مازندران به هموطنان خدمت کردند و در این مدت 20 دستگاه آمبولانس، 55 دستگاه موتورلانس، 6 فروند قایق، 6 فروند جت اسکی و 16 دستگاه سایر خودرو های عملیاتی به کار گیری شد.

مازندران رکورددار بیشترین انجام عملیات

سلیمی با اشاره به اینکه بیشترین عملیات ترافیکی،کوهستان،ساحلی،سیل و آبگرفتگی و... در استان های مازندران، اصفهان، گلستان و آذربایجان غربی انجام شده است، گفت: مازندران با یک هزار و 477 مورد عملیات 14 درصد از کل عملیات های انجام شده در کشور را به خود اختصاص داده است، پس از آن اصفهان با 953 مورد عملیات، گلستان با 620 مورد عملیات و آذربایجان غربی با 521 مورد عملیات، رکوردداران انجام عملیات امدادی در سراسر کشور در قالب اجرای طرح امداد و نجات تابستانه بوده اند.

رشد 3 درصدی ماموریت های ترافیکی نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در 94 روز اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستانه 98 در محورهای برون شهری کشور 7هزار و 197 مورد ماموریت ترافیکی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شده است، گفت: این تعداد ماموریت ترافیکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 3 درصدی را نشان می دهد. همچنین در این مدت در ماموریت های ترافیکی 5 هزار و 551 مصدوم توسط آمبولانس های هلال احمر به مراکز درمانی انتقال و یک هزار و 477نفر در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی یادآور شد: بیشترین عملیات ترافیکی در استان های مازندران، اصفهان و گلستان به وقوع پیوسته است.

رشد یک درصدی انجام عملیات نجات فنی در محورهای پرتردد کشور

سلیمی با اشاره به رشد یک درصدی انجام عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی در محورهای برون شهری کشور، افزود: یک هزار و 526 نفر با انجام یک هزار و 243 عملیات نجات فنی در محورهای برون شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر نجات داده شدند که بیشترین عملیات نجات فنی در محورهای استان قم (آزادراه قم - تهران)، استان قزوین ( آزادراه قزوین- کرج) و استان کرمان (سیرجان - بندرعباس) انجام شده است.

امداد رسانی به بیش از 8 هزار نفر در حوادث جوی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در طرح ملی امداد و نجات تابستانه 1398 به خصوص در استان های جنوبی کشور به دلیل وقوع پدیده مانسون به8 هزار و 279 تن از هموطنان آسیب دیده ناشی از سیل، طوفان و ..... امدادرسانی شد، عنوان کرد: به علاوه یک هزار و 10 نفر نیز نیز اسکان اضطراری یافتند همچنین طی این مدت یک هزار و 698 بسته غذایی و سایر اقلام غذایی و زیستی مورد نیاز، میان آسیب دیدگان توزیع شد.

رشد 51 درصدی ماموریت های کوهستان

سلیمی با اشاره به انجام 784 مورد ماموریت کوهستان در 94 روز اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستان 98 در 31 استان کشور، گفت: این تعداد ماموریت نسب به مدت مشابه سال گذشته رشد 51 درصدی را در ماموریت های امداد و نجات کوهستان، نشان می دهد و در این مدت یک هزار و 82 نفر نجات، 274 نفر به مراکز درمانی انتقال و 129 نفر در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.

به گفته وی، بیشترین ماموریت های کوهستان در استان های مازندران، تهران، البرز و فارس بوده و بیشترین ماموریت کوهستان در ارتفاعات دربند - تهران، عون ابن علی - تبریز، کلکچال- شمیرانات، دشت میشان - همدان، عظیمیه - کرج انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مفقودی را بیشترین علت انجام ماموریت کوهستان در طرح ملی امداد و نجات تابستانه دانست و تاکید کرد: در طرح ملی امداد و نجات تابستان 1398 در ارتفاعات کشور 318 مورد ماموریت به دلیل مفقودی کوهنوردان و کوهپیمایان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شد.

کاهش 37 درصدی ماموریت های امداد و نجات در سواحل دریا

سلیمی درباره انجام عملیات نجات در سواحل دریا، گفت: در طرح ملی امداد و نجات تابستان 1398 در محیط های آبی کشور 679 ماموریت امداد و نجات به ثبت رسیده است که منجر به نجات یک هزار و 310 نفر، اعزام 106 نفر به مراکز درمانی و درمان یک هزار و 227 نفر در محل حادثه شده است که از نظر انجام ماموریت در محل وقوع حادثه رودخانه های و دریاچه های پشت سد نسبت به مدت مشابه رشد 53 درصدی و کاهش 37 درصدی ماموریت در سواحل دریای کاسپین، دریای عمان و خلیج فارس نشان می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها