کد خبر: 347243
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۲:۵۷:۴۵
| |

ترامپ:

به پای مهاجران شلیک کنید!

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان نشستی با مشاوران کاخ سفید که در ماه مارس سال جاری میلادی در دفتر ریاست جمهوری برگزار شده بود، تیراندازی به پای مهاجران را پیشنهاد داده بود.

به پای مهاجران شلیک کنید!
کد خبر: 347243
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۲:۵۷:۴۵

اعتمادآنلاین| این گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز بر مبنای مصاحبه‌هایی با تعدادی از مقامات دولتی کاخ سفید تهیه شده است؛ مقاماتی که در رویدادهای هفته‌ای که در آن نشست مذکور برگزار شده بود، شرکت داشتند. این گزارش برگرفته از کتاب آماده چاپ مایکل شر و جولی هیرشفیلد دیویس، دو خبرنگار آمریکایی تحت عنوان «جنگ‌های مرزی: بطن حمله ترامپ به مهاجرت» می‌باشد؛ کتابی که قرار است هشت اکتبر سال جاری میلادی (16مهرماه) منتشر شود.

این معاونین کاخ سفید به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان آن نشست به مشاوران پیشنهاد داد که برای کاستن سرعت مهاجران به پای آن‌ها شلیک شود.

در این گزارش آمده است: این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که ترامپ در جریان سخنرانی در ماه نوامبر سال گذشته میلادی علنا پیشنهاد داده بود که اگر مهاجران شروع به پرتاپ سنگ کردند باید به آن‌ها تیراندازی شود.

مقاماتی که با روزنامه نیویورک تایمز گفت‌وگو کردند، همچنین خاطرنشان کردند که ترامپ اغلب پیشنهاد می‌داد که دیوار مرزی با مکزیک با گودال‌های پر شده از آب که مملو از مار و تمساح هستند،‌ تقویت شود.

روزنامه نیویورک‌تایمز در ادامه این گزارش نوشت: ترامپ همچنین درخواست کرده بود که به این دیوار مرزی برق متصل شود و در رأس این دیوار میخ‌های بزرگی قرار بگیرد که بتوانند گوشت انسان را سوراخ کنند.

هنگامی که مشاوران به ترامپ گفتند که برخی از پیشنهاداتش غیرقانونی است، گزارش شده که او بسیار ناراحت و عصبانی شده است.

به گفته چندی از مقامات حاضر در آن جلسه ترامپ فریاد زد: شما فکر می‌کنید من احمق هستم، من به این موضوع رسیدگی می‌کنم. این مسئله من است.

براساس این گزارش، مدت این نشست قرار بود 30 دقیقه باشد اما بیش از یک ساعت به طول انجامید. مقامات حاضر در آن نشست شامل کریستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی وقت آمریکا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه، کوین مک آلنان، رئیس موقت حفاظت مرزی و گمرک، مایک مولوانی، رئیس دفتر موقت کاخ سفید و استفن میلر، مشاور کاخ سفید بودند.

این در حالی است که هیچ یک از سخنگویان کاخ سفید هنوز در رابطه با این گزارش هیچ اظهار نظری نکرده‌ است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها