ناصر ایمانی،تحلیل گر سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

جناح‌های ما از چاقی بیش از حد رنج می‌برند/ به خاطر فربگی جناح‌ها امکان تحرک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان ضعیف شده است/ بازگشت ناطق‌نوری به سیاست بعید است/ حضور حداد عادل و باهنر در انتخابات دور از ذهن است / آقای حداد که ریاست شورای وحدت را دارد، درست نیست اعل

ناصر ایمانی گفت: اینکه یک دیدار غیررسمی را سیاسی بدانیم و بگوییم ناطق‌نوری در تلاش است فعالیت سیاسی‌اش را در قالب جامعه روحانیت مبارز از نو شروع کند،‌ قطعاً تحلیلی غیرواقعی است.

جناح‌های ما از چاقی بیش از حد رنج می‌برند/ به خاطر فربگی جناح‌ها امکان تحرک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان ضعیف شده است/ بازگشت ناطق‌نوری به سیاست بعید است/ حضور حداد عادل و باهنر در انتخابات دور از ذهن است / آقای حداد که ریاست شورای وحدت را دارد، درست نیست اعل
کد خبر: 347260
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۳:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس - ناصر ایمانی حضور ناطق‌نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز را صرفاً دیداری دوستانه می‌داند و بازگشت ایشان به فعالیت‌های سیاسی را بعید قلمداد می‌کند.

این چهره اصولگرا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین توضیح داد: اینکه یک دیدار غیررسمی را سیاسی بدانیم و بگوییم ناطق‌نوری در تلاش است فعالیت سیاسی‌اش را در قالب جامعه روحانیت مبارز از نو شروع کند،‌ قطعاً تحلیلی غیرواقعی است یا دست‌کم زود است در این رابطه نظری قطعی داده شود. اتفاقی که افتاده این است که آقای ناطق‌نوری به دعوت دوستان پاسخ مثبت داده است که خیلی هم کار ارزشمندی است. همچنین باید گفت حضور چهره‌های قدیمی سیاسی همواره مغتنم است. چون می‌شود به عنوان بازیگردان از وجود این شخصیت‌های برجسته و خوشنام استفاده کرد. آقای ناطق هم از سرشناس‌ترین چهره‌های سیاسی بودند و همچنان هستند. البته هر چقدر زمان بگذرد، نیاز به قدیمی‌ها کمتر احساس می‌شود. چون به دلیل غیبت طولانی‌شان نسل جدید با آنها به سختی ارتباط می‌گیرند. با این حال نباید برخی از چهره‌ها را خانه‌نشین کنیم.

ایمانی در ادامه در واکنش به تقسیم‌بندی اصولگرایان به انقلابی و غیرانقلابی گفت: این تنوع سلیقه در همه طیف‌های سیاسی وجود دارد؛ مثلاً نمی‌توان نقش آقای تاجیک را همان نقشی بدانیم که آقای تاجزاده ایفا می‌کند. در واقع جناح‌های ما از چاقی بیش از حد رنج می‌برند و هر کدام‌شان به انسانی می‌مانند که 150 کیلو وزن دارد و طبیعی است که به زانوها و قلبش آسیب برسد.

او ادامه داد: به خاطر این فربگی امکان تحرک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان ضعیف شده است؛ مثلاً هم اعضای فراکسیون امید و هم مشارکتی‌ها در حالی می‌توانند ادعای اصلاح‌طلبی کنند که تفکرات و رفتارشان اصلاً شبیه هم نیست. در درون اصولگرایان هم طیف رادیکال داریم،‌ هم محافظه‌ کار، از جامعه اسلامی مهندسین تا مؤتلفه و همچمنین گروه منتسب به لاریجانی با برچسب اصولگرایی فعال هستند که خب، این حتماً مشکل‌ساز خواهد شد. به نظر من هر 2 جناح باید لاغرتر شوند تا بتوانند با تشتت رأی کمتری به تحرکات‌شان ادامه بدهند.

ناصر ایمانی در پایان صحبت‌هایش درباره رقابت پنهان حداد عادل و باهنر گفت: بعید می‌دانم باهنر و حداد تمایلی برای کاندیدا شدن داشته باشند. مخصوصاً آقای حداد که ریاست شورای وحدت را دارد درست نیست اعلام کاندیداتوری کند. اما طبیعی است که طیف‌ها تلاش‌شان را برای سهم‌خواهی دنبال کنند و حتی به فکر تصاحب ریاست‌ مجلس هم باشند، بنابراین کسی نمی‌تواند این نوع فعالیت را مذموم قلمداد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها