نامزدهای مرحله دوم جایزه «‌گنکور»‌ اعلام شدند

هیئت داوران جایزه ادبی «گنکور» ‌اسامی 9 نامزد مرحله دوم این جایزه ادبی را اعلام کرد.

نامزدهای مرحله دوم جایزه «‌گنکور»‌ اعلام شدند
کد خبر: 347295
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۴:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| از بین 15 اثری که در ماه سپتامبر به مرحله اول جایزه گنکور راه یافته بودند، حالا تنها 9 اثر شانس دریافت این جایزه را در سال 2019 خواهند داشت.

«سانتیاگو اچ آمیگورنا» برای «گتوی درونی» و «ژان پل دوبوا» برای «‌همه‌ انسان‌ها به یک روش زندگی نمی‌کنند»‌ از مهم‌ترین نویسندگانی هستند که موفق شده‌اند به فهرست نامزدهای مرحله دوم این جایزه ادبی راه‌ یابند.

«آسمان بالای سقف» نوشته «‌ناتاشا آپانا»،‌ «‌سهم پسر» نوشته «ژان لوک کوتلمان»، «ملکه سرخ»‌ نوشته «لئونورا میانو»، «یک یکشنبه در اوری» نوشته «دومنیک باربریس»‌،‌ «سرزمین نامرئی» نوشته «اوبر مینگارلی‌»،‌ «عطش» نوشته «املی نوتومب» و «جهان بیرونی»‌ نوشته «اولیویه رولین»‌ از دیگر آثاری هستند که در این فهرست قرار گرفته‌اند.

اسامی نامزدهای مرحله سوم این جایزه در بیست و هفتم اکتبر اعلام خواهد شد.

جایزه «گنکور» اولین‌بار در سال 1903 از سوی «ژول» و «ادمون گنکور» راه‌اندازی شد. اگرچه برنده این جایزه تنها مبلغی ناچیز معادل 10 یورو دریافت می‌کند، اما جایزه غیررسمی «گنکور» که فروش بالای رمان برنده را برای نویسنده‌اش به ارمغان می‌آورد، بسیار باارزش‌تر از جایزه اصلی است.

از برندگان سرشناس این جایزه می‌توان از «مارسل پروست» در سال 1929، «سیمون دوبووار» در سال 1954 و «پاتریک مودیانو»، برنده نوبل ادبیات سال 2014 نام برد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها