کد خبر: 347299
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۴:۲۹:۰۶
| |

پزشکیان نایب رئیس مجلس:

پیام نمایش "رگ" ایستادگی در مقابل تهاجم دشمنان است

نایب رئیس مجلس که به همراه دو نماینده دیگر به تماشای نمایش "رگ" نشسته بود، چنین آثاری را تقویت‌کننده عرق ملی مخاطبان و افزایش روحیه وطن‌دوستی آنان دانست.

پیام نمایش "رگ" ایستادگی در مقابل تهاجم دشمنان است
کد خبر: 347299
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۴:۲۹:۰۶

اعتمادآنلاین| نمایش "رگ" در اجرای شب گذشته خود میزبان مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس وسید حمایت میرزاده و فردین فرمند دو نماینده دیگر مردم در مجلس بود.

این سه نماینده آذری زبان کشور پس از تماشای نمایش رگ با ایوب آقاخانی کارگردان و تیم بازیگران اثر درباره لزوم پرداختن به موضوعات و مباحثی که در راستای ادای دین هنر و ادبیات به جامعه به ویژه در خصوص وقایع بارز ولی مهجور مانده تاریخ معاصر ایران است، صحبت کردند و بر لزوم تمرکز بیشتر فرهنگ، هنر و ادبیات به چنین موضوعاتی تأکید داشتند.

مسعود پزشکیان با تشکر از عوامل دست اندرکار نمایش، درباره "رگ" گفت: غیرت، عزت و تعصب هر فرد به خاک، زبان، مملکت و باورهایش در هر کشور و قومیتی نشانه زنده بودن و انسان بودن آن است؛ زیرا وقتی بخواهند به جامعه ای حمله یا آن را تحقیر کنند، یک جامعه پویا و زنده می تواند در قبال هر ضربه یک عکس العمل داشته باشد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: کسانی که نمایش "رگ" اثر آقای ایوب آقاخانی را می بینند این پیام را دریافت خواهند کرد که باید زنده بود و در مقابل تهاجم دشمنان ایستاد و نباید تسلیم شد.

پزشکیان افزود: چنین آثاری تقویت‌کننده عرق ملی مخاطبان و افزایش روحیه وطن‌دوستی آنها است و این قدرت هنر و خالقان هنر است که پیام خود را به درستی به تماشاگران منتقل کنند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس همچنین به بهانه دیدن نمایش "رگ" به کارگردانی ایوب آقاخانی که روزهای پایانی اجرای خود را می گذراند؛ پای صحبت‌های دکتر سعید اسدی مدیریت مجموعه تئاتر شهر نشستند و وی به بیان موضوعاتی همچون کمبود بودجه در تئاتر، تعداد انگشت‌شمار قوانین مرتبط با حوزه هنر و لزوم رسیدگی به پرونده‌های قضایی هنرمندان توسط قضات مسلط به امور هنری گفت.

نمایندگان در این جلسه به بیان راهکارهایی درباره حل مسائل موجود در تئاتر پرداختند و پیشنهاد دادند باید با یک پژوهش تحقیقی و تطبیقی درباره وضعیت حمایت های مالی در تئاتر در سایر کشورهای دنیا به یک مدل متناسب با کشور خود برسیم تا هم تئاتر از غربت درآید و هم توان مالی کشور در این شرایط بتواند پاسخگو باشد.

"رگ" به عنوان تازه‌ترین اثر ایوب آقاخانی که نگاه به واقعه‌ای مستند در تاریخ ایران دارد‌، داستان سه مرزبان در منطقه مرزی ارس را در شهریور 1320 روایت می‌کند که در برابر لشکر چهل و هشتم شوروی علیرغم فرمان پایتخت می ایستند.

این روزها در حالی نمایش "رگ" اجراهای عمومی خود در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر را می‌گذراند که این نمایش با استقبال تماشاگران، هنرمندان، مدیران فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا به امروز افرادی همچون احمد مازنی، طیبه سیاوشی، پروانه سلحشوری، فرید موسوی، اصغر مسعودی و محمد اسماعیل سعیدی از نمایندگان مجلس و مهدی افضلی، مهدی شفیعی، محمد رحمانیان، گلاب آدینه، افشین هاشمی، حمیدرضا نعیمی، شیرین یزدان بخش، ارمغان بهداروند، لیلا بوشهری، مونا فرجاد، المیرا دهقانی، مهرداد خوشبخت، الهام نامی، الهم جعفرنژاد، کتانه افشاری، بهناز نازی، کیهان ملکی، رویا فلاحی، احمد امینی، اتابک نادری، رحمت امینی، لیلا بلوکات، شهرام کرمی، حمید منوچهری، یعقوب صباحی، نگار عابدی، هادی عطایی، علی میلانی، عباس اقسامی، روزبه حصاری، شهاب الدین مجدی، محسن حسینی، سیروس همتی، شهرام اسدی و ... به تماشای آن نشسته‌اند.

برزو ارجمند، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، الهه شه پرست، محسن بهرامی، بهناز بستان دوست و هلن بهرامی در «رگ» نقش آفرینی می‌کنند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها