معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

غیبت دانش‌آموزان و فرهنگیان برای راهپیمایی اربعین موجه است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که طبق هماهنگی با وزیر آموزش و پرورش و تاکید خود ایشان در همکاری و همراهی سفر معنوی به کربلای معلی در ایام اربعین، قرار بر این شده است که مدیران غیبت دانش‌آموزان و فرهنگیانی که به راهپیمایی اربعین می‌روند رادر این یک هفته موجه تلقی کنند.

غیبت دانش‌آموزان و فرهنگیان برای راهپیمایی اربعین موجه است
کد خبر: 347300
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۴:۲۹:۱۳

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا کاظمی با بیان اینکه مراسم و راهپیمایی اربعین یک برنامه ملی و بین المللی مرتبط با جهان اسلام بوده و به عنوان بزرگترین اجتماع سیاسی، اجتماعی و عبادی جهان اسلام مطرح است اظهار کرد: نگاه ما به این امر یک نگاه تربیتی است و از جمله بزرگترین موقعیت‌های تربیتی برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود که ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، دینی، ایمانی، معنوی، عرفانی و ولایی دارد.

وی افزود: مراسم اربعین یکی از بهترین برنامه‌ها برای گره خوردن و گره زدن دانش‌آموزان با ائمه اطهار بویژه اباعبداله الحسین(ع) است و تشکل‌های دانش آموزی تمهید مقدمات مختلفی برای این برنامه عظیم را آغاز کرده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همه دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی را به حضور در مراسم راهپیمایی اربعین ترغیب و اظهار کرد: از موکب‌هایی که تشکل‌های دانش‌آموزی در داخل خاک جمهوری اسلامی و خاک عراق در مسیر پیاده‌روی برپا می‌کنند حمایت می‌کنیم. تشکل‌ها برنامه‌های خوبی دارند و تمهید مقدمات کرده‌اند.

کاظمی ادامه داد: هر سال دانش‌آموزان زیادی از سراسر کشور در این مراسم بزرگ شرکت می‌کنند. یکی از نگرانی‌هایی که مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ما دارند این است که تکلیف غیبت آنها از کلاس درس چه می‌شود؟. طبق هماهنگی با وزیر آموزش و پرورش و تاکید خود ایشان در همکاری و همراهی با این سفر معنوی، قرار بر این شده است که مدیران غیبت دانش‌آموزان را در این یک هفته موجه تلقی کنند.

وی افزود: بنابراین دانش‌آموزان با هماهنگی والدین می‌توانند با آرامش خاطر در مراسم اربعین حضور یابند و قول می‌دهند که با همت بلندشان، عقب ماندگی‌های درسی در این یک هفته را پس از بازگشت جبران کنند. علاوه بر این از مدیران مدارس می‌خواهیم که غیبت همکاران را نیز با ارائه مدارک و مستندات، موجه تلقی کنند. معلمانی که در مراسم اربعین حضور می‌یایند نیز یقینا بعد از برگشت برنامه‌هایی برای جبران عقب افتادگی‌ها خواهند داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیران مدارس همکاری لازم را خواهند داشت و برای جبران این غیب یک هفته‌ای تدابیر لازم را خواهند اندیشید گفت: همکاران فرهنگی و دانش آموزان هیچ نگرانی درباره غیبت از کلاس نداشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها