کد خبر: 347313
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

رضایی، نماینده شیراز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

فقر، فساد، فحشا و بیکاری مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشورند/ تعامل با دنیا همه آسیب‌های اجتماعی را ریشه‌کن می‌کند/ همه سلایق سیاسی به منظور رفع فقر با هم متحد شوند/ تا فقر حل نشود باید هر روز منتظر چالش‌های جدیدی باشیم

مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بیکاری، مشکلات اقتصادی، سست شدن بنیاد خانواده، بی‌اعتمادی اجتماعی، اعتیاد، انواع خشونت‌ها علیه زنان و کودکان، طلاق و فحشا را از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور برشمرد که ریشه در فقر دارند و با ایجاد تعامل با دنیا می‌توان همه این آسیب‌ها را رفع کرد.

فقر، فساد، فحشا و بیکاری مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشورند/ تعامل با دنیا همه آسیب‌های اجتماعی را ریشه‌کن می‌کند/ همه سلایق سیاسی به منظور رفع فقر با هم متحد شوند/ تا فقر حل نشود باید هر روز منتظر چالش‌های جدیدی باشیم
کد خبر: 347313
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، به مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: بیکاری، مشکلات مالی و اقتصادی، سست شدن بنیاد خانواده، بی‌اعتمادی اجتماعی، اعتیاد، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، انواع خشونت علیه زنان و کودکان، طلاق، فحشا و... از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور هستند که در نهایت ریشه همه آنها به فقر می‌رسد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشوری که فقر و نیازمندی به وجود آمده باید این فضای خالی را پر کرد. چراکه انسان فقیر برای پر کردن این خلأ دنبال انواع فساد و مواد مخدر و دور زدن قانون و هر تخلفی می‌رود.

رضایی گفت: در صورتی که بتوانیم مشکل مالی و اقتصادی جامعه را حل کنیم، 80 درصد چالش‌های اجتماعی دیگر حل می‌شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس عنوان کرد: تا زمانی که نتوانیم فقر را ریشه‌کن کنیم باید منتظر چالش‌های جدی دیگری در کشور باشیم.

او توضیح داد: گاهی چالش‌هایی به وجود می‌آید که در نهایت به فقر و نیاز افراد در جامعه برمی‌گردد. پس اگر بخواهیم مشکلات کشور را ریشه‌ای حل کنیم، باید فقر و نیاز اقتصادی آن را برطرف کنیم. اقتصاد هم بدون ارتباط با پیرون انسان و جهان حل نمی‌شود.

رضایی در همین راستا تاکیر کرد: وقتی ارتباط‌‌مان با جهان قطع شود نمی‌توانیم نیازهای دیگر زندگی‌مان را رفع کنیم. در این صورت روزبه‌روز نیازمندی‌مان بیشتر می‌شود. بنابراین باید تدبیری بیندیشیم و همه سلایق سیاسی مختلف دور هم جمع شویم و روی یک وجه اشتراک، که کشور ایران است، به وحدت نظر برسیم.

این نماینده اصلاح‌طلب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: برای رسیدن به این هدف مشترک و منافع ملی، باید مسائل و مشکلات سیاسی‌مان را با دنیا حل کنیم و در این صورت همه راه‌ها به رویمان باز می‌شوند و مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... از بین می‌روند و طبیعی است فقر که مادر همه آسیب‌های اجتماعی است هم حل می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها