اخبار ضد و نقیض از ابتلای تعدادی از اهالی روستایی در چهارمحال و بختیاری به ویروس اچ ای وی:

ماجرای شیوع ویروس ایدز در روستای «چنارمحمودی» چیست؟/ رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: ابتلا به «اچ ای وی» ارتباطی با تست قند خون نداشته است/ رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری: درباره سرنگ آلوده شهرستان لردگان پرونده تشکیل و یک بهیار بازداش

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ابتلای بیماران روستای «چنار محمودی» به اچ ای وی را تایید کرد و گفت: ابتلا به ویروس از طریق حجامت یا تست دیابت صحت ندارد.

ماجرای شیوع ویروس ایدز در روستای «چنارمحمودی» چیست؟/ رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: ابتلا به «اچ ای وی» ارتباطی با تست قند خون نداشته است/ رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری: درباره سرنگ آلوده شهرستان لردگان پرونده تشکیل و یک بهیار بازداش
کد خبر: 347317
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۴:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ خبری ساعاتی پیش در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از آلوده شدن برخی اعضای یک روستا به ویرورس «اچ آی وی» داشت. براساس اخبار منتشر شده حدود ده نفر از مردم روستای «چنار محمودی» از روستاهای شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس اچ ای وی مبتلا شده‌اند.

اخبار ضد و نقیض از آلوده شدن این افراد به ویروس «اچ آی وی» به دلیل تست غربالگری یا تست قند خون حکایت دارند. در حالیکه منابع رسمی تاکید دارند که این اخبار صحت ندارد و عامل ابتلای برخی از افراد این روستا به ایدز مشخص نیست.

ابتلا ارتباطی با تست قند خون و اقدامات غربالگری در منطقه نداشته است

به گزارش اعتمادآنلاین، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس در خصوص این خبر تاکید کرد: موضوعات مطرح شده در مورد علل ابتلای تعدادی از سکنه یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ویروس اچ‌آی‌وی، هیچگونه ارتباطی با تست قند خون و اقدامات غربالگری در منطقه نداشته است.

او با بیاناینکه بررسی های انجام شده در هفته های اخیر در آن منطقه کماکان ادامه دارد، گفت: با توجه به قواعد و اصول اخلاق پزشکی، اطلاعات خصوصی این افراد به هیچ وجه قابل انتشار نیست. توصیه می‌شود رسانه ها از گمانه‌زنی پرهیز کنند و این نکته را در نظر داشته باشند که ابعاد کلی موضوع برای وزارت بهداشت روشن است.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری: تشکیل پرونده درباره سرنگ آلوده شهرستان لردگان/ یک بهیار بازداشت شد


بهرامی،‌ رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری هم در خصوص موضوع ابتلای افرادی به ویروس ایدز در پی استفاده از سرنگ آلوده به ایسنا گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

در پی انتشار اخباری مبنی بر آلوده شدن برخی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ویروس ایدز به دنبال استفاده از سرنگ آلوده توسط بهیار خانه بهداشت، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، گفت: امروز جلسه شورای تامین استان چهارمحال و بختیاری در رابطه با این موضوع برگزار خواهد شد و آخرین اقدامات در این جلسه ارزیابی خواهد شد.

بهرامی تصریح کرد: برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است و سایر مسئولان نیز در حال پیگیری موضوع جهت کشف منشاء موضوع هستند.

یک منبع آگاه: رئیس شبکه بهداشت این روستا بازداشت است

همچنین ایلنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت: صبح امروز- چهارشنبه 10 مهرماه- جلسه‌ای به منظور بررسی بیشتر در این‌خصوص در فرمانداری لردگان، با حضور فرماندار، معاون بهداشت و درمان استان و برخی از مسئولان درمانی و شهری استان برپا شده است.

این منبع آگاه افزود: برخی از اهالی روستای چنار محمودی حدود دوماه پیش، پس از دادن آزمایش دیابت متوجه شدند که تعدادی از آنها مشکوک به داشتن بیماری اچ ای وی ایدز هستند. این بیماران به نتیجه این آزمایش اکتفا نکرده و برای اطمینان بیشتر به مراکز درمانی اصفهان و شیراز مراجعه کردند که در آنجا نیز نتیجه مثبت بود.

وی مدعی شد: در حال حاضر رئیس شبکه بهداشت این روستا در بازداشت بوده و اهالی آن نیز صبح امروز جلوی ساختمان مرکز بهداشت این روستا و فرمانداری لوردگان تجمع کرده و دست به اعتراض زده‌اند.

وی اضافه کرد: مردم معترض شیشه‌های ساختمان شبکه بهداشت روستا را شکستند.

برخی از اهالی روستا احتمال آلوده بودن وسایل حجامت و اندازه‌گیری دیابت را دلیل این اتفاق می‌دانند.

یک منبع آگاه گفت: تیم درمان در حال بررسی این ویروس است و تا نتیجه بررسی‌ها اعلام نشود در این باره نمی توانیم اظهار نظر کنیم.

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت: یک سری از افراد تلاش دارند، مسئولیت این اتفاق را متوجه سازمان یا افرادی کنند

همچنین یک مقام مسئول در وزارت بهداشت نیز در واکنش به شیوع ویروسی ناشناخته در روستای چنار محمود گفت: وزارت بهداشت گزارش لازم را دارد، ولی از آن‌جهت که مربوط به اخلاق پزشکی است، نمی‌توانیم با رسانه‌ها در میان بگذاریم.

وی افزود: این ادعا تا حدی واهی است؛ فعلا نیاز به بررسی دارد و در صورت لزوم وزارت بهداشت در این زمینه موضع‌گیری خواهد کرد.

وی اذعان کرد: یک سری از افراد تلاش دارند، مسئولیت این اتفاق را متوجه سازمان یا افرادی کنند. و سوال این است مگر در آن روستا تست دیابت داشته‌ایم؟ در ضمن دیابت کجا چک می‌شود، به طور حتم هرجا این کار صورت گرد، سوزن یک بار مصرف استفاده می‌شود. دو نفر هم اظهار کرده‌اند، برای کمپین فشار خون رفته بودند که مبتلا شده‌اند. حال سوال این است مگر ما در فشار خون از کسی خون می‌گیریم؟

این منبع آگاه گفت: این ماجراهائی که درست شده است، درست نیست. یکی می‌گوید دندانپزشکی رفته‌ایم و ویروس گرفته‌ایم. چطور در کل استان این آمار از بیماری را نداریم؟ در مجموع باید بگویم؛ چون موضوع خلاف اخلاق پزشکی است، ما نمی‌توانیم درباره آن صحبت کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری: ویروس اچ آی وی در روستا یک ماه قبل کشف شد

مجید شیرانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم ضمن حفظ آرامش و خویشتن داری، اخبار مربوط به ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این استان به ویروس HIV را از کانال‌های رسمی پیگیری کنند، بیان کرد: از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری، تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی و تماس با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولین استانی اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کماکان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایشات تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه ضمن توصیه به همه مردم جهت حفظ خویشتن داری و آرامش از آنان خواست که اخبار را از کانال‌های رسمی پیگیری کرده و به شایعات و اخبار کذب بخصوص درباره علل و تعداد افراد مبتلا توجه نکنند.

بنابر اعلام وبدا، شیرانی همچنین، از همه مسئولین، بزرگان و تاثیرگذاران در فضاهای اجتماعی و اصحاب رسانه تقاضا کرد که در حفظ امنیت، حرمت و آرامش مردم و حفظ محرمانگی اطلاعات مردم، دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت: ابتلا بر اثر حجامت یا تست دیابت صحت ندارد/ تعداد مبتلایان انگشت‌شمار هستند

سیدمرتضی خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV بر اثر انجام تست دیابت بیان کرد: خبر ابتلا به ویروس به دلیل تست دیابت درست به نظر نمی‌رسد. وی مدعی شد؛ بنا بر اطلاع موثق، ابتدا در این روستا کانون خطری مشاهده شده و در راستای اقدامات پیشگیرانه از جمله برای اینکه معلوم شود، میزان آلودگی چه میزان است، آزمایشاتی صورت گرفته است.

وی افزود: این که در اثر حجامت یا تست دیابت ابتلا به این ویروس رخ داده، به نظر نمی‌رسد که صحت داشته باشد و همواره در جریان بیماریابی احتمال پیدا کردن موارد بیشتری وجود دارد. خاتمی اظهار داشت: خبرهای اولیه حاکی از این است که به دنبال مشاهده یک کانون پرخطر از لحاظ آلودگی، مبادرت به انجام تست در بین جمعی از روستائیان می‌شود و مواردی از ابتلا به دست می‌آید.

وی افزود: امروزه آزمایشات با سرنگ‌های یک‌بار مصرف انجام می‌شود و به نظر نمی‌رسد، اخباری از این دست صحت داشته باشد که به دنبال تست دیابت این اتفاق رخ داده باشد. خاتمی افزود: لازم است کم و کیف بیشتر این خبر را مقامات بهداشتی کشور و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به اطلاع مردم برسانند.

خاتمی درباره آمار تعداد افرادی که به ویروس HIV مبتلا شده‌اند، گفت: آمار را باید مسئولان ذیربط اعلام کنند، اما به نقل از منبع آگاه این آمار تعداد انگشت‌شماری را شامل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وقتی چنین بیماریابی می‌شود، ممکن است افرادی علت آن را بر مبنای دیگری حمل کنند که این مساله در جریان نمونه‌گیری اتفاق افتاده است. وی همچنین در خصوص بازداشت رئیس شبکه بهداشت روستای چنارمحمودی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مردم نگرانند

همچنین یکی از اهالی روستا به ایلنا گفت: مردم نگرانند و ترسیده‌اند و انتظارشان از مسئولان این است که یک تیم پزشکی برای آزمایش از همه اهالی به روستا اعزام کنند.

وی افزود: به دلیل انتشار ویروس در روستای چال‌کندی مردم دچار رعب و وحشت زیادی شده‌اند و از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی خواستاریم هرچه سریع‌تر چاره‌ای بیندیشند. در این روستا 450 خانوار با جمعیت دو هزار و 150 نفر زندگی می‌کنند که همگی به خاطر این اتفاق سردرگم و وحشت زده هستند.

وی گفت: آنها نمی‌دانند که به چه بیماری مبتلا هستند که این گونه در سطح روستا منتشر شده است. امیدواریم تیم های پزشکی و مراقبتی هر چه زودتر منطقه را زیر نظر بگیرند و افراد این روستا را تحت آزمایش قرار دهند تا مردم خیالشان بابت این ویروس آسوده شود.

دادستانی به موضوع ورود کرده است/ گزارش‌های حوزه بهداشت متناقض است/ اعزام یگان ویژه به روستا دروغ بود

همچنین محمدخالد سردشتی نماینده لردگان درباره شیوع یک بیماری ناشناخته در یکی از روستاهای لردگان گفت: این مسئله‌ای است که تقریبا چهار روز پیش به ما گزارش داده‌اند. بر همین اساس وقتی گزارشات مردمی به دستمان رسید که چنین مسئله‌ای وجود دارد، سریعا با وزیر بهداشت تماس گرفتم و مسئله را مطرح کردم و گفتم دستور دهید یک بازرسی ویژه انجام شود تا مشخص شود این موضوع چیست و اشکال کار کجاست؛ چراکه مردم نگرانند.

نماینده مردم لردگان اظهار داشت: وزیر بهداشت نیز فردای همان روز به بازرسی‌شان تفویض اختیار کرد و آخرین پیگیری‌هایی که خودم کردم و تا به امروز هم ادامه داشته، حاکی از آن است که موارد مشکوکی را یک ماه پیش آنجا تشخیص دادند و به صورت مستتر، پوشیده و کارشناسی شده مسئله را دنبال می‌کردند تا این در چند روز اخیر که مقداری موضوع جنبه عمومی پیدا کرد، رسانه‌ها، سایت‌ها و گروه‌های خبری خبرهای ضد و نقیضی و شایعاتی را درست کردند.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: مساله تحت کنترل است منتهی گزارشی که ما داریم و آن را دنبال می‌کنیم این است که هم دادستان و هم فرماندار به طور جدی این مساله را در دستور کار قرار دادند و چند جلسه گذاشتند. البته دوستان تخصصی ما نیز در حوزه بهداشت تقریبا گزارشات متناقضی در حوزه تخصصی مسئله به ما دادند. عده‌ای تعدادی را مشخص کردند و عده‌ای گفتند نه و ممکن است تست‌هایی که انجام می‌دهند، ایراد داشته باشد و مصداقی هم می‌گفتند که آنجا در چهارمحال و بختیاری تستی انجام شده و به شیراز رفتند و جواب منفی بوده و گمانه‌زنی‌ها، حدس و گمان‌ها این است که ممکن است یک ویروس ناشناخته باشد و تداخل بیماری داشته باشد.

وی افزود: من فکر می‌کنم بررسی ابعاد این مسئله باید زودتر از طرف علوم پزشکی استان در دستور کار قرار می‌گرفت و ما امروز هم از فرماندار خواستیم و هم از رئیس آموزش و پرورش و معاون بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری که در روستای لردگان حضور پیدا کردند و اطلاع‌رسانی کردند و به مردم آرامش دادند اما معنایش این است که باید موضوع را دنبال کرده و ریشه‌یابی کنیم و اطمینان خاطر بیشتری بدهیم. من فکر می‌کنم آنقدری که دارند مسئله را گسترده می‌کنند، موضوع حاد نیست و شاید تعداد مبتلایان خیلی خیلی کمتر از آن چیزی باشد که مطرح می‌شود، ضمن اینکه شک قضیه که ممکن است تداخل باشد و یک بیماری ناشناخته باشد یا موضوع چیز دیگری باشد به نظر من مسیرش باز است.

سردشتی گفت: قرار است مسئولان بهداشت استان امروز حضور پیدا کنند. گرچه تا به امروز هم به صورت جدی این مسئله را در دستور کار دارند و پیگیری می‌کنند. در مجموعه وزارتخانه هم به ما اطمینان خاطر داده‌اند که ما همه شرایط را تحت کنترل داریم، بنده هم به آنجا می‌روم و گزارشات دقیق‌تر را خواهم گفت.

وی درباره برخی فضاسازی‌ها مبنی بر اعزام یگان ویژه به روستا، گفت: من هم عکس‌ها را دیدم؛ اولا آن جاده‌ای که آنجاست دو بانده نیست و یک جاده قدیمی رفت و برگشتی است. این جاده نشان می‌دهد که چهار بانده است ضمن اینکه مردم آنجا فهیم هستند و همکاری می‌کنند، خودشان نگران هستند و ما هم نگرانیم. اگر به یکباره به شما بگویند که یک بیماری ناشناخته دارید بالاخره ناراحتی دارد و ممکن است بعضی مسائل را عجولانه برخورد کنید ولی مطمئنا با ورود مسئولان و خصوصا حوزه بهداشت و درمان استان به سمتی می‌رود که آرامش را هم به مردم برگرداند. نگرانی ما این است که آرامش برگردد و مردم را کمک کنیم اگر همه هم می‌خواهند تستی بدهند مقدمات آن را فراهم کنیم تا از این نگرانی در بیایند و سخت نیست و کاری تخصصی است که باید روالش طی شود. بعید می‌دانم که چنین چیزی باشد.


تکذیب ادعای انتشار گسترده ویروس ناشناخته در لردگان

نورنیوز در خبری با تاکید بر جمعی نبودن ابتلای مردم روستای چنارمحمودی به بیماری نوشت: اخبار موثق دریافتی حاکی از آن است که بر اساس بررسی‌های پزشکی انجام شده، مجموع افراد آلوده به این ویروس ناشناخته 22 نفر بوده و آلودگی تمامی ساکنان روستا واقعیت ندارد.

بر اساس این گزارش، منشاء آلودگی افراد فوق کاملا مشخص هست و هیچ ارتباطی به آزمایش‌های مربوط به دیابت و فشار خون و... ندارد و به دلیل رعایت اخلاق پزشکی امکان اعلام منشاء آلوده شدن مبتلایان به ویروس وجود نخواهد داشت.

سکوت غیرمسؤولانه به نگرانی‌ها دامن می‌زند

میثم محمودیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه انفجار اخبار غیررسمی از بروز بیماری در لردگان چندین برابر واکنش مسؤولان بوده است، گفت: بسیاری از شبکه‌های بیگانه در حال اطلاع‌رسانی و موج‌سواری بر روی آن هستند.

وی ادامه داد: تا کنون مسؤولان وزارت بهداشت هیچ درخواست رسانه‌ای برای پوشش وقایع مربوط به این خبر با درجه اهمیت خیلی بالا نداشته‌اند.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری با طرح این سؤال که مسؤولان برای هدایت و اقناع افکار عمومی به جز اطلاع‌رسانی صحیح آن هم از طریق مجرای رسانه‌ای به چه چیز دیگری می‌اندیشند؟ خاطرنشان کرد: متاسفانه واکنش‌ها همواره پس از وقایع و اتلاف سرمایه‌ها و منابع صورت می‌پذیرد.

محمودیان در پایان تصریح کرد: سکوت غیرمسؤولانه در خصوص صحت و سقم این اتفاق تنها به نگرانی بیشتر افکار عمومی دامن خواهد زد.

احتمال انتقال «ایدز» به دلیل انجام تست قند خون کم است

حمیدرضا شاعری رئیس انجمن ایدز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره اخبار منتشر شده در زمینه ابتلای دسته جمعی اهالی یکی از روستاهای چهار محال و بختیاری به بیماری ایدز توضیح داد: انتقال این بیماری معمولا از یک فرد مبتلا به فرد سالم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سه بیماری هپاتیت B، هپاتیت C و ایدز از طریق خون انجام می‌شود، گفت: انتقال این نوع بیماری از طریق سوزن و انجام تست‌های قند خون بسیار پایین است و انتشار این گونه اخبار صحیح نیست.

رئیس انجمن ایدز ایران با بیان اینکه انتقال ایدز از طریق روابط جنسی نیز مشمول قانون احتمالات بوده است،‌گفت:‌رعایت نکردن نکات بهداشتی و توصیه‌های لازم انتقال این بیماری را از فرد مبتلا به فرد سالم افزایش می‌دهد.

شاعری در پایان تاکید کرد: توجه داشته باشیم که اگر فرد مبتلا تحت درمان قرار داشته باشد و دارو مصرف کند احتمال سرایت این بیماری در روابط جنسی نیز بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

بهورز به دنبال بیماریابی بوده است

محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره جزئیات ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری به ویروس ایدز توضیح داد: بر اساس اطلاعات رسیده این روستا حدد 1800 نفر جمعیت دارد و متاسفانه به دلیل وضعیت نابسامان معیشتی 240 نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده‌اند که از این تعداد نیز 20 نفر معتاد تزریقی هستند.

وی تصریح کرد:‌همین موضوع باعث شیوع بیماری ایدز در روستای لردگان شده است و تنها 26 نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده‌اند.

قربانی گفت: انتشار این گونه اخبار موجب نگرانی مردم شده اما به صورت قاطع اعلام می‌کنم که از طریق انجام آزمایش‌ها و تست قند خون این انتقال بیماری صورت نگرفته است.

نماینده مجلس در خصوص بازداشت بهورز منطقه توضیح داد:‌ این فرد به دنبال بیماریابی بوده است و شجاعت این کار را داشته که به شناسایی بیماران بپردازد و گزارشات خود را به مراجع بالاتر اعلام کند.

وی تاکید کرد: باید این حس اعتماد و همکاری در بین مردم کشور ایجاد شود تا متخصصان نیز بتوانند با بیمار یابی برنامه‌ریزی دقیقی برای نظام سلامت کشور داشته باشند.

قربانی اضافه کرد: ما تاکنون تنها توانسته‌ایم 42 درصد از مردم کشور را در حوزه بیماری‌های واگیر بیماریابی کنیم که این کار نیازمند همکاری مردم و سازمان‌ها است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در موضوع اخیر باید به دنبال تزریق آرامش به جامعه باشند گفت: در این زمینه لازم است مراجع قضایی اقدام لازم را برای رسیدگی به وضعیت فرد بازداشت شده انجام دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مبتلایان در گروه سنی نوزاد تا بزرگسال قرار دارند.

استقرار اکیپ‌های بهداشت در روستای چنار محمودی

ملک‌محمد فربان‌پور عصر امروز با حضور در بین مردم چنار محمودی اظهارداشت: بنده 10 روز است که فرماندار شهرستان‌ شده‌ام و این مدت پیگیر مباحث مربوط به روستا بودیم‌ و امروز جلسه‌ای در استان و شهرستان داشتیم و قرار بود ساعت 11 در روستا حاضر شویم.

وی افزود: اگر به دنبال رفع این مشکل باشیم راهش‌ تجمع نیست و اگر لازم باشد و حضور فرماندار در روستا به روند درمان بیماری کمک کند حتما دفتر فرماندار را به روستا می‌آوریم.

فرماندار شهرستان لردگان با بیان اینکه درمان و تست‌ و آزمایش‌ها با حمایت دولت انجام می‌شود و برخی داروها رایگان است، بیان کرد: اکیپ‌های مختلفی را در شهرستان مستقر کرده‌ایم و معتمدین‌ شما مردم در جلسه حضور دارند و مراکز بهداشت هم اکیپ‌هایشان‌ جهت استقرار در روستا برای درمان و جلوگیری از شیوع بیماری آماده هستند.

قربان‌پور ادامه داد: زخمی که آگاه یا ناخودآگاه بر تن مردم چنار محمودی نشسته زخم تن ما هم است و هیچ منافعی جز مردم برای ما مهم نیست.

وی گفت: اگر کسی در این حادثه مقصر یا کوتاهی کرده باشد سیستم قضایی، امنیتی و انتظامی قطعا برخورد خواهد کرد ‌اما خواهش داریم که مردم هم برای رفع این مشکل دست به دست مسئولان دهند‌ تا با همدلی و انسجام این مشکل رفع شود.

درخواست نمکی از وزیر دادگستری برای رسیدگی به وضعیت بهورز بازداشت شده

سعید نمکی وزیر بهداشت در رابطه با اتفاقات اخیر رخ داه در یکی از روستاهای استان چهارمحال بختیاری که منجر به بازداشت یک بهورز شد به وزیر دادگستری نامه نوشت.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای آوائی- وزیر محترم دادگستری

باسلام و احترام؛

پیرو مذاکره تلفنی از چندی قبل با پیگیری یکی از بهورزان سخت کوش ما در یکی از روستاهای شهرستان لردگان استان چهار محال و بختیاری مواردی از ابتلاء به ویروس HIV شناسائی شد.

جهت حفظ شئونات مردم منطقه به نحو کاملا" محرمانه موضوع پیگیری و با آزمایشات گسترده موارد جدید ردیابی گشت که متاسفانه کانون آلودگی در معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شد.

آرام و بیصدا این حرکت بیماریابی ادامه داشت تا امروز یکی از مقامات قضائی استان با ورود به موضوع و ابراز مطلب غیر کارشناسانه مبنی بر مقصر بودن بهورز روستا و آلودگی بیماران از طریق سرنگ آلوده توسط وی، اقدام به جلب این نیروی خدوم و زحمت کش نمود و غم انگیز آنکه رسانه های مغرض بیگانه به استناد به این اعلام نظر و رفتار عاری از هرگونه دیدگاه کارشناسی، خبر کذب آلودگی مردم یک روستا به دلیل قصور پرسنل مرکز درمانی و استفاده از سرنگ آلوده به ویروس ایدز را منتشر کرده اند.

بسیار جای تاسف است در شرایط سخت جنگ اقتصادی که همکاران اینجانب شبانه روز و بی وقفه در تلاش اند تا در دورترین نقاط کشور با خدمت رسانی در زمینه های پیشگیری، درمان و توانبخشی از خانه های بهداشت تا مراکز اورژانس، از اتاقهای عمل تا داروخانه ها با تمام وجود و با از خودگذشتگی در خدمت مردم باشند و جایگاه کشورمان را در این شرایط سخت به رتبه اول در منطقه ارتقاء دهند با عملکردی ناشیانه این گونه حرمت اینان و نهایتا" نظام ارائه خدمت جمهوری اسلامی ایران بی عزت می شود.

از جنابعالی تقاضا دارم هرچه زودتر دستور فرمائید موضوع رسیدگی و نتیجه به اینجانب اعلام گردد.

بدیهی است در صورت عدم اعاده حیثیت بر باد رفته کارمند خدوم و همچنین نظام سختکوش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کشور، اینجانب و همکارانم جهت جلوگیری از دلسردی خادمین عرصه سلامت از هر کوششی دریغ نخواهیم کرد.

این خبر در حال تکمیل است ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها