وزیر صمت اعلام کرد:

خودکفایی در تولید چادر مشکی تا 3 سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از شرکت دسترنج رضا بافت در استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در کشورمان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه نساجی، پوشاک و تولید پارچه داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

خودکفایی در تولید چادر مشکی تا 3 سال آینده
کد خبر: 347346
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۵:۴۰:۴۷

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت گفت: در گذشته بخش عمده ای از نیاز بازار به محصولات نساجی از خارج کشور و از طریق واردات انجام می شد، که در بخش تامین چادر مشکی این رقم 80 درصد مصرف این محصول را به خود اختصاص داده بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت خودکفایی در این بخش شرکت دسترنج رضا بافت در این حوزه سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده و یکی از واحدهای پیشرو ما در تامین مواد اولیه و تولید پارچه مخصوص چادر مشکی در کشور می باشد.

رحمانی ادامه داد: خوشبختانه واحد هایی از این دست که با همکاری دانشگاه ها و بخش های علمی کشور و شرکت های دانش بنیان قدم های بسیار خوبی در توسعه فناوری های لازم در این صنایع برداشته اند، در سطح کشور در حال افزایش هستند که مورد حمایت جدی ما قرار خواهند گرفت.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: تولیدات شرکت دسترنج رضا بافت در محصول چادر مشکی، دارای کیفیت بسیار بالایی است و همتراز با تولیدات کشورهای ژاپن و کره جنوبی می‌تواند بخش اعظمی از نیاز بازار مصرف این کالا را در کشور پوشش دهد.

رحمانی خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی و زمان بندی انجام گرفته از سوی وزارت صمت، امیدواریم تا سه سال آینده در تولید چادر مشکی در کشور به طور کامل به خودکفایی برسیم.

منبع: شاتا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها