کد خبر: 347361
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۶:۱۳:۵۴
| |

صدور سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه کن

مدیر امور منابع آب اسلامشهر گفت: یک فقره سند شش دانگ تک برگی برای قسمتی از بستر رودخانه کن حد فاصل گلشهر تا راه آهن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان صادر شد.

صدور سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه کن
کد خبر: 347361
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۶:۱۳:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا گیتی پژوه در این باره اظهار داشت: در پی پیگیری‌های به‌عمل آمده توسط کارشناسان حقوقی و آب‌های سطحی و به ‌منظور تثبیت مالکیت و جلوگیری از هرگونه سواستفاده، سند شش دانگ تک برگ به مساحت 60 هزار و 884 متر اخذ شد.

وی با اشاره به این نکته که صدور اسناد مالکیت برای مجاری آب های سطحی می تواند ضمن تثبیت بستر، از صدور اسناد مالکیت برای اشخاص حقیقی مجاور آن جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: در این راستا، محدوده فوق با اراضی و قطعات بسیاری مجاورت دارد که در تثبیت مالکیت این اراضی در اولویت کاری این امور قرار گرفته که با توجه به موقعیت منطقه از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

گیتی پژوه تاکید کرد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب‌های سطحی اساسا با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه‌ای تهران) هرگونه سو استفاده احتمالی برای تصرف‌های بستر و حریم منتفی خواهد شد و امور آب در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به‌عمل خواهد آورد.

مدیر امور آب اسلامشهرخاطر نشان کرد: موضوع اخذ اسناد مالکیت در محدوده عملکردی امور منابع آب اسلامشهر در حوزه ثبتی اسلامشهر با فوریت و با بررسی و پیگیری های لازم از سوی کارشناسان امور صورت می پذیرد.

رودخانه کن یا سولقان از رشته کوه توچال سرچشمه می گیرد، از تهران می گذرد، در جنوب تهران خشک می‌شود و پرآب‌ترین رودی است که از تهران عبور می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها