وعده مناسب‌سازی برخی ساختمان‌ها تا پایان سال جاری برای معلولین

معاون عمرانی استانداری تهران از مناسب سازی ساختمان‌های استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای معلولین تا پایان سال جاری خبر داد.

وعده مناسب‌سازی برخی ساختمان‌ها تا پایان سال جاری برای معلولین
کد خبر: 347374
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۶:۴۱:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ محمد تقی زاده در دومین جلسه ستاد مناسب سازی استان در سال 1398، گفت: در این جلسه مناسب سازی حوزه‌های آموزشی و ورزشی و اقداماتی که دستگاه‌های مرتبط در این دو حوزه انجام داده‌اند در قالب گزارش‌هایی به اعضا ارائه و مقرر شد ظرف دو ماه آینده کمیته‌ای مرکب از بهزیستی، سازمان ورزش و جوانان و استانداری تشکیل شود تا با رصد اماکن ورزشی الزامات لازم برای مناسب سازی این اماکن احصا و در جلسه آینده در قالب گزارشی ارائه شود تا روند مناسب سازی در اماکن ورزشی تسریع شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد شهرداری تهران برای جلسه آینده در مناطق 22 گانه در هر منطقه دو معبر و چهار بوستان را به همراه ساختمان‌های اداری در قالب لیستی معرفی کند تا در اولویت این مکان‌ها برای معلولین و اقشار خاص مناسب سازی شود.

وی تاکید کرد: ساختمان‌های استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیز باید تا پایان سال مناسب سازی را انجام دهند و برای کمک به تحقق این مهم مقرر شد از محل ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها منابع مالی در نظر گرفته شود.

معاون عمرانی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر بهره مندی از اپلیکیشن‌های مختلف برای احصای فضاهایی که نیازمند مناسب سازی هستند، افزود: قطعا تحقق مناسب سازی نیازمند مشارکت اقشار مختلف مردم است که در همین راستا بهره گیری از اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند مشارکت لازم در این حوزه را جلب کند.

وی ادامه داد: آموزش‌ها نیز در حوزه مناسب سازی از اهمیت بسیاری برخوردار است. لذا این آموزش‌ها در سطح شهرستان‌ها از ابتدای مهر ماه آغاز شده و در هر 16 شهرستان سطح استان تهران این آموزش‌ها ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت ساختمان‌های بخش خصوصی در حوزه مناسب سازی به نظر می‌آید وضعیت بهتری داشته باشد و مقرر شده که مراجع صدور پروانه و پایان کار مکلف باشند به ساختمان‌ها و ابنیه‌ای که الزامات مناسب سازی را رعایت کرده‌اند پروانه اعطا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها