کد خبر: 347398
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۷:۳۲:۳۳
| |

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد:

تبدیل 9 استان در شمال غرب به مسیر جدید بین المللی گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: در شمال غرب با برنامه ریزی های انجام شده، 9 استان به مسیر جدید بین المللی گردشگری تبدیل می شوند.

تبدیل 9 استان در شمال غرب به مسیر جدید بین المللی گردشگری
کد خبر: 347398
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۷:۳۲:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ ولی تیموری امروز (10مهر) در اولین همایش بین المللی گردشگری و توسعه با محوریت چالش‌ها و راهبردها که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: از سوی سازمان گردشگری کشور از روز 5 مهرماه امسال تا مهر سال آینده روز گردشگری نامگذاری شده است.

وی افزود: سازمان جهانگردی گردشگری شعار سال در سطح جهانی را "گردشگری و اشتغال آینده برای همه" عنوان کرده که بیانگر اهمیت گردشگری در ایجاد اشتغال است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیان کرد: سازمان گردشگری کشور امسال بر روی محورهای آموزش مهارت و اشتغال متمرکز شده است.

تیموری افزود: یکی از المان‌های همایش امروز توسعه پایدار و بحث تحولات دیجیتالی مورد تاکید صنعت گردشگری در سطح جهانی است و در سطح کشورمان نیز نیاز ویژه است که به عنوان یک عضو جهانی، راهبردها و برنامه ها را در راستای شعار جهانی پیش ببریم.

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری در دانشگاه کردستان نیز مورد توجه قرار گرفته و چون در یک نقطه پر بازده در گسترده جغرافیایی ویژه کشور است که از لحاظ آب و هوا، تنوع فرهنگی، موسیقی، غذا و پوشاک ویژگی های منحصر به فردی دارد و همچنین به واسطه هم مرزی با اقلیم کردستان یکی از مسیرهای گردشگری داخلی و بین المللی است، باید برنامه ریزی های صورت گرفته به عنوان یک مقصد گردشگری نمایان تر شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ذکر کرد: امسال در برنامه های گردشگری سه استان‌ کردستان، سیستان و بلوچستان و سمنان با توجه به موضوع و شرایط ویژه ای که دارند پایلوتی به عنوان گردشگری هستند و استان کردستان از منظر توسعه طبیعت گردی و گردشگری روستایی برنامه ریزی و نشست های متعددی در این راستا برگزار شده است.

تیموری بیان کرد: در سالیان گذشته گردشگران بین المللی تنها یک مسیر را برای گردشگری در نظر داشتند و دیگر مناطق کشور از این دسترسی خارج بودند اما با شناسایی گردشگریی در کشور، شمال غرب به عنوان پایلوت مسیرهای گردشگری انتخاب شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: در محور شمال غرب با برنامه ریزی های انجام شده، 9 استان به مسیر جدید بین المللی گردشگری تبدیل می شوند.

تیموری خاطرنشان کرد: پنج اثر جهانی در غرب کشور از سوی سازمان یونسکو ثبت شده که امیدواریم منطقه اورامان به زودی به این آثار اضافه شود.

وی یاد آور شد: استان کردستان در شش ماه امسال در حوزه گردشگری بسته های جدید شمال غرب نهادینه شده و زیر ساخت های گردشگری این منطقه بیانگر این است که به عنوان پایلوت برای تعریف مسیرهای جدید گردشگری شناسایی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها