کد خبر: 347411
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۷:۵۸:۵۲
| |

پس از آزمایش موشکی کره شمالی؛

آمریکا از پرتاب آزمایشی یک موشک قاره‌پیما خبر داد

ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) از آزمایش یک موشک قاره‌پیما با نام Muniteman III از مقری در ایالت کالیفرنیا خبر داد.

آمریکا از پرتاب آزمایشی یک موشک قاره‌پیما خبر داد
کد خبر: 347411
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۷:۵۸:۵۲

اعتمادآنلاین| فرماندهی نیروی هوایی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد، این موشک با قابلیت هدف‌گیری چندگانه، از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ پرتاب و مسافتی حدود 6750 کیلومتر بر فراز اقیانوس آرام را تا جزایر مارشال طی کرد.

در ضمنِ بیانیه مذکور آمده است: "این آزمایش، نشان از آن دارد که بازدارندگی هسته‌ای ایالات متحده، نیرومند، انعطاف‌پذیر، آماده و دارای توان مقابله با تهدیدات قرن بیست و یکم و اطمینان خاطر دادن به هم‌پیمانان‌مان است".

طبق این بیانیه، "این آزمایش‌ها واکنش یا پاسخ به رویدادهای جهان یا تنش‌های منطقه‌ای نیست".

آمریکا طی چند دهه اخیر، میلیاردها دلار صرف توسعه فناوری موشکی خود جهت مقابله با موشک‌های بالستیک کرده و قصد افزایش توان خود درخصوص تهدیدات فزاینده را دارد.

کره شمالی، اوایل امروز اقدام به پرتاب موشکی کرد که به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، "از یک پرتابه زیردریایی" شلیک شده بود.

این کشور در سال 2017 و پس از آزمایش موشک Hwasong-15، به جمع توسعه‌دهندگان موشک‌های بالستیک قاره‌پیما پیوست. به باور تحلیلگران، موشک مذکور قابلیت اصابت به هر نقطه در خاک آمریکا را دارد.

در همین حال، چو سون هوئی، معاون وزیر خارجه کره شمالی، طی بیانیه‌ای درخصوص از سرگیری مذاکرات با آمریکا، از "دیدار مقدماتی" با مقامات این کشور طی روز جمعه خبر داد.

به گفته مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مذاکرات با کره شمالی "طی این هفته" اتفاق خواهد افتاد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها