کد خبر: 347432
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۹:۱۳:۱۷
| |

علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

پرداخت 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای احیای بافت روستایی

علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: با هدف احیای بافت تاریخی و فرهنگی در روستاها 10 میلیون تومان منابع بلاعوض به صاحبان این مجموعه‌ها پرداخت می‌شود.

پرداخت 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای احیای بافت روستایی
کد خبر: 347432
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۹:۱۳:۱۷

اعتمادآنلاین| علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در مراسم افتتاح بافت تاریخی بخش عنبران گفت: ما پیگیر تحقق برنامه‌های احیا و حفظ بافت‌های قدیمی و تاریخی در روستاهای کشور هستیم، تا روستائیان بتوانند از این رهگذر علاوه بر تامین معاش و داشتن ارزش افزوده در زندگی خود بتوانند ماندگاری در روستاها را نیز عینیت بخشند.


وی با تاکید بر اینکه با تلاش و همت استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید حلقه مفقوده نوسازی و بهسازی بافت‌های روستایی در کشور احصا شده و برای رفع مشکلات آنها اقدام شود، خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا هر فردی که در روستاها با هدف حفظ و احیای بافت تاریخی منازل خود اقدام کند علاوه بر پرداخت وام 4 درصدی بهسازی و نوسازی 10 میلیون تومان کمک بلاعوض نیز برای هر واحد پرداخت کنیم.


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر توسعه بوم‌گردی در مناطق روستایی افزود: هر فرد روستایی که آمادگی داشته باشد تا با ساخت منزل خود به ترویج بوم‌گردی در بافت‌های تاریخی روستایی اقدام کند علاوه بر بهره‌مندی از وام ساخت دو طبقه واحد مسکونی برای هر واحد 10 میلیون کمک بلاعوض را دریافت خواهد کرد.


تابش گفت: در روستاهای دارای بافت تاریخی باید ساخت و ساز با نظر بنیاد مسکن و طبق نقشه تهیه شده از سوی این بنیاد انجام شود تا خللی در روند احیا و حفظ بافت‌های تاریخی ایجاد نشود.


در این مراسم مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل نیز با اشاره به احیای بافت باارزش منطقه عنبران از سه سال پیش آغاز شده بود، اظهار کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان اجرا و تکمیل شده.


فرهاد سبحانی بیان کرد: در بازسازی و بهسازی این روستای تاریخی 10 هزار و 500 متر کف‌سازی، 400 مترمربع جداره‌سازی، 2 هزار و 500 مترمربع کانیو سنگی و کانال و 56 متر اجرا شده که در کنار آن 5 دهنه پل را نیز انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ما با استقبال مناسب مردم و اهالی این روستا از طرح بازسازی و بهسازی بافت‌ روستایی در این منطقه روبرو شدیم، گفت: ما در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین بیشترین میزان احیا و بازسازی بافت‌های تاریخی را شاهد بودیم به طوری که در این شهرستان‌ها بالغ بر 70 درصد مقاوم‌سازی مساکن روستایی را شاهد بودیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها