خانه تاریخی نیکدل به منظور جذب گردشگر بهسازی می‌شود

شهردار منطقه 8 تبریز از بهسازی خانه تاریخی نیکدل به منظور جذب هر چه بیشتر گردشگر خبر داد.

خانه تاریخی نیکدل به منظور جذب گردشگر بهسازی می‌شود
کد خبر: 347438
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۹:۳۳:۲۴

اعتمادآنلاین| ‌ علی مدبر طی بازدیدی سرزده از این خانه تاریخی ضمن مهم و ارزشمند خواندن این خانه تاریخی، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر خانه تاریخی نیکدل بعد از تملک، در سه فاز زیربنایی و تحکیم بنا، تزئینات داخلی و محوطهسازی بیرونی به طور ماهرانه و زیبایی توسط شهرداری منطقه 8 مرمت شده و اکنون شاهد تبدیل این خانه تاریخی به یکی از پتانسیل‌های گردشگری تبریز هستیم.

مدبر افزود: با توجه به پتانسیل‌های فراوان این خانه تاریخی، مصمم هستیم طی ماه‌های آتی کاربری‌های گردشگری و فرهنگی برای این خانه تاریخی تعریف کرده و به اجرا در آوریم تا روح تازه ای در کالبد این اثر تاریخی دمیده شده و کاربری گردشگری به خود بگیرد.

او ادامه داد: در تمام شهرهای گردشگر پذیر چنین خانه‌های تاریخی ارزشمند را به کاربری‌های گردشگری مانند هتل، چایخانه سنتی، نمایشگاههای هنری و موزه تبدیل میکنند که ما هم تمام تلاش خود را برای گردشگر پذیر کردن این خانه تاریخی بکار خواهیم بست.

گفتنی است، خانه نیکدل مربوط به دوره قاجار بوده و در تاریخ 14 مرداد 1382 با شماره‌ 9470 به ثبت ملی رسیده است. ‌این خانه شامل دو حیاط اندرونی و بیرونی است که حیاط اندرونی در ضلع جنوبی و حیاط بیرونی در ضلع شمالی بنا قرار دارد. خانه در دو طبقه ساخته شده و شامل تالار بزرگ مستطیل‌ شکل در مرکز بنا و دو راهرو و دو اتاق جانبی(گوشواره) در ضلع شرقی تالار است و ایوانی ستون‌دار در ضلع جنوبی بر ارسی‌های زیبای خانه سایه انداخته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها