کد خبر: 347442
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۹:۴۳:۱۹
| |

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد خبر داد؛

ایجاد 170 هزار فرصت شغلی در سال جاری توسط کمیته امداد

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، گفت: در سال جاری ایجاد 170 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در کشور هدف گذاری شده است.

ایجاد 170 هزار فرصت شغلی در سال جاری توسط کمیته امداد
کد خبر: 347442
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۹:۴۳:۱۹

اعتمادآنلاین| مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امسال در مجموع 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال در کشور در نظر گرفته شده است که 2 هزار میلیارد تومان آن مربوط به اعتبار توسعه اشتغال روستایی سال گذشته است.

وی از این نهاد حمایتی به عنوان یادگار ارزشمند امام خمینی ( ره) یاد کرد و افزود: توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات با رویکرد تکریم مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله مهم ترین اهداف این نهاد حمایتی در کشور است.

بختیاری تصریح کرد: بر اساس برنامه 5 ساله ششم توسعه، 8 تکلیف مصوبه هیات امنای کمیته امداد است که پس از انجام اقدامات کارشناسی تقدیم رهبر معظم انقلاب می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ( ره) ضمن تاکید دوباره بر توانمندسازی و تکریم و حفظ منزلت مددجویان زیر پوشش گفت: در برنامه ششم توسعه، ایجاد صد هزار فرصت شغلی در کشور توسط نهادهای حمایتی هدف گذاری شده است که 70درصد اشتغال توسط کمیته امداد و 30درصد از سوی بهزیستی در کشور ایجاد شده که عملکرد بسیار موفقی را نشان می دهد.


وی بیان داشت: سال گذشته توسط کمیته امداد امام (ره) 148 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که معادل یک سوم اشتغال کشور بوده است.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: امسال که سومین سال اجرای برنامه ششم توسعه است هدف گذاری کمیته امداد امام ایجاد 170 هزار فرصت شغلی در کشور است.

بختیاری با اشاره به مقوله توانمندسازی در این نهاد حمایتی اظهار داشت: ایجاد اشتغال، مسکن و انجام فعالیت های زیرساختی فرهنگی سه رکن اولویت دار کمیته امداد است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته امداد طی 23 سال گذشته گفت: تا پایان سال گذشته 700 هزار خانوار از زیر چتر حمایتی کمیته امداد خارج شدند که این مهم سالانه 2 هزار و 100 میلیارد تومان به نفع بیت المال است.

رئیس کمیته امداد افزود: مددجویان کمیته امداد که تسهیلات بانکی دریافت کردند بر اساس ارزیابی بانک ها از خوش حساب ترین مشتریان بانکی هستند.

بختیاری با اشاره به دیگر اقدامات موثر کمیته امداد نیز گفت: برای از بین بردن فقر، باید برون سپاری کرد و امور را به مردم واگذار کرد، سال گذشته 30درصد خدمات ارائه شده به مردم بهره گیری از ظرفیت مردم است.

وی از دیگر اقدامات موفق برون سپاری را ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای این طرح تاکنون 3 هزار مرکز نیکوکاری در مساجد کشور ایجاد شده که در بسیاری از استان ها موفقیت بالایی حاصل شده است و در صدد هستیم فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد به دانشگاه ها و بخش های تخصصی نیز ورود کند.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: از دیگر اقدامات موثر این نهاد حمایتی بحث دوباره زندگی است که فعالیت مددکاری این موضوع ابتدا در شهر قم آغاز شد که با اجرای این طرح تاکنون 160 خانواده به زندگی بازگشتند.

بختیاری بیان کرد: بیش از 365 هزار دانش آموز و 67 هزار دانشجو زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره) قرار دارند که بیشتر این جامعه هدف هم اکنون دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند و کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته اند.

وی افزود: از میان خانواده های تحت پوشش کمیته امداد 70 درصد سرپرست خانوار را زنان زیر 50سال سن تشکیل می دهند.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: سهم استان مرکزی ایجاد 5 هزار فرصت شغلی و همچنین ساخت هزار واحد مسکونی توسط این نهاد حمایتی است که به منظور ساخت این تعداد واحد مسکونی تفاهم نامه میان کمیته امداد کشور و استانداری منعقد شده است که مقرر شده است اعتبار این طرح نیز با مشارکت کمیته امداد و استانداری تامین شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها