اولین تجربه کارگردانی مهتاب نصیرپور؛

«اثر پرتوهای گاما» به ایستگاه پایانی می‌رسد

پنجشنبه 25 مهر دور دوم اجراهای نمایش «اثر پرتوهای گاما بر گل‌های همیشه بهار» به کارگردانی مهتاب نصیرپور به پایان می‌رسد.

«اثر پرتوهای گاما» به ایستگاه پایانی می‌رسد
کد خبر: 347479
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۰۹:۳۱:۰۹

اعتمادآنلاین| دومین دور اجرای نمایش «اثر پرتوهای گاما بر گل های همیشه بهار» از 27 شهریور در تماشاخانه مهرگان آغاز شده و تا 25 مهرماه ادامه دارد.

نمایشنامه‌ها «اثر پرتوهای گاما بر گل‌های همیشه بهار ساکنین کره ماه» نوشته پل زیندل است که در سال 1388 برای نخستین بار توسط شهرام زرگر و نشر بیدگل به چاپ رسیده است.

در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است: تیلی دختر کوچک خانواده علاقه مند به علم است و دائم در دنیای ذهنی و علمی خود غوطه ور است. مادر او، بئاتریس زنی عامی است که همچون مردم عامی و عادی سخن می‌گوید و از سوی دیگر دختر بزرگتر خانواده یعنی روت قرار دارد که نماینده نسل معترض و عاصی جوان‌های دهه 70 آمریکاست ... .

این اثر نمایشی اولین تجربه کارگردانی مهتاب نصیرپور بازیگر تئاتر و سینمای ایران محسوب می شود که فرودین امسال نیز در تماشاخانه سپند روی صحنه رفته بود.

در این مدت شهلا لاهیجی نویسنده، مترجم و ناشر، احسان کرمی مجری و بازیگر، ترانه علیدوستی، رسول صدرعاملی، مهرانه مهین ترابی، کیوان کثیریان منتقد سینما، بهاره مشیری بازیگر تئاتر، محمد صحفی معاون مطبوعاتی دولت اصلاحات، بهرام ابراهیمی بازیگر تئاتر و گوینده، علی هاشمی کارگردان، رضا ندیمی طراح لباس، محمد صالح علا، شورانگیز طباطبایی و گلی امامی نویسنده و مترجم و ... نمایش «اثر پرتوهای گاما بر گل های همیشه بهار» به کارگردانی مهتاب نصیرپور را تماشا کردند.

مهتاب نصیرپور، سامان مظلومی، مبینا طبایی، المیرا صارمی، آریان مجدپور و نیکتا مستوفی بازیگران این نمایش هستند. شهرام زرگر این نمایشنامه را ترجمه و محمد رحمانیان آن را دراماتورژی کرده است. همچنین رستاک حلاج خواننده و آهنگساز نیز ترانه «گلهای همیشه بهار» را برای این نمایش اجرا کرده است.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از ترانه‌سرا: حسن علیشیری، تنظیم: اشکان دباغ، دستیاران کارگردان: پدیده جمال‌ها، علیرضا فولادشکن، محمود زهره‌وند، شهاب ملک‌پور، مشاور رسانه‌ای: محدثه واعظی‌پور.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها