صبحی، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران تشریح کرد؛

چرا دولت ضایعات را همراه با گندم می‌خرد؟

نازخند صبحی، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران، گفت: سالیانه تقریبا 700 هزار تن ضایعات با گندم مخلوط و به دولت تحویل و یا فروخته می‌شود.

چرا دولت ضایعات را همراه با گندم می‌خرد؟
کد خبر: 347529
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۱:۴۹:۳۷

اعتمادآنلاین| نازخند صبحی، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران، با اشاره به خرید تضمینی گندم، گفت: سال‌ها پیش از این، بوجاری گندم توسط سازمان جهادکشاورزی انجام می‌گرفت ولی امروز این امر به بخش خصوصی واگذار شده و به تبع نظارتی بر آن وجود ندارد.

وی گندم را محصول استراتژیک عنوان کرد و گفت: سیستم خرید تضمینی گندم، این محصول استراژیک تقریبا توسط دلالان انجام می‌شود و آنان نیز مواد دیگری چون خاک، شن و گندم ضایعاتی را با گندم مخلوط کرده و به دولت تحویل می‌دهند.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران گفت: وزیر بهداشت و رئیس سازمان ملی استاندارد در مورد تاثیر منفی این عمل بر سلامتی مردم، تذکر لازم را داده‌اند ولی متاسفانه از جانب متولیان اصلی این محصول واکنشی نشان داده نشده است و مسئولان مربوطه تخلف خودشان را با ترفندهای گوناگون می‌پوشانند.

صبحی تصریح کرد: سیستمی که در سیستم خرید گندم تشکیل یافته، بسیار گسترده است به طوری‌که طبق بررسی‌های به عمل آمده، سالیانه تقریبا 700 هزار تن ضایعات با گندم مخلوط و به دولت تحویل ‌یا فروخته می‌شود که معنای دیگر آن، این است که سالانه میلیاردها تومان از بودجه بیت‌المال تاراج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شایسته است وزارت جهادکشاورزی وارد عمل شده و از ادامه این عمل جلوگیری کرده و متخلفان را به دست قانون بسپارد؛ چون کشاورزان به طور مستقیم به بدنه جهادکشاورزی متصل هستند و حمایت از کشاورزان وظیفه جهادکشاورزی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها