کد خبر: 347531
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۱:۵۱:۳۲
| |

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا:

 از افرادی که در تحقیقات مولر همکاری داشتند، شکایت می‌کنم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تهدید کرده است احتمالا از همه افرادی که در تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور، همکاری داشته‌اند شکایت خواهد کرد.

 از افرادی که در تحقیقات مولر همکاری داشتند، شکایت می‌کنم
کد خبر: 347531
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۱:۵۱:۳۲

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد احتمالا از همه کسانی که در تحقیقات بازرس ویژه این کشور در موضوع تخلفات او در انتخابات 2016 همکاری داشتند، شکایت خواهد کرد.


به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تهدید کرده است احتمالا از همه افرادی که در تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور، همکاری داشته‌اند شکایت خواهد کرد.

ترامپ در این خصوص گفت: «احتمالا دادخواهی‌های زیادی را علیه بسیاری از افرادی که در تحقیقات مربوط به انتخابات 2016 دست داشتند تنظیم خواهم کرد». او در ادامه افزود: «تحقیقات مولر زندگی بسیاری از مردم را با اتهامات جعلی که هرگز وجود نداشته نابود کرده است».

مولر گزارش نهایی تحقیقات خود را در خصوص تخلفات انتخاباتی ترامپ در سال 2016 در ماه آوریل سال جاری میلادی منتشر و اعلام کرد در این تحقیق هیچ مدرکی از تبانی ترامپ و روسیه در کمپین انتخاباتی 2016 یافت نشد. اما بسیاری از کارشناسان معتقدند نتایج تحقیقات به درستی اعلام نشده و تخلفاتی از سوی رئیس‌جمهور این کشور و کمپین انتخاباتی او در آن دوران صورت گرفته است.

اخیراً نیز دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا دادخواست استیضاحی را علیه ترامپ آغاز کرده‌اند با این اتهام که او به دنبال فشار بر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای همکاری در تحقیقات درباره پسر جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات 2020، بوده است. بنا بر استدلال دموکرات‌ها، این درخواست ترامپ نوعی تلاش برای تحریک نفوذ خارجی در انتخابات آینده آمریکا به شمار می‌رود.

با این حال، ترامپ هرگونه تخلف در این زمینه را رد می‌کند و دموکرات‌ها را متهم می‌سازد که پس از ناکامی از اخراج او از ریاست‌جمهوری با استفاده از نتایج تحقیقات مولر، حالا به دنبال یک اتهام جعلی دیگر هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها