کد خبر: 347534
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۱:۵۷:۳۱
| |

صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب:

اکنون گفتمان مردم فقر و غنا است/ اگر می‌خواهیم مردم به صحنه بیایند، باید گفتمان خود را اصلاح کنیم

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اکنون گفتمان مردم فقر و غنا است، گفت: اگر می‌خواهیم مردم به صحنه بیایند باید گفتمان را اصلاح کنیم. اگر اصولگرایی و اصلاح‌طلبی گفتمانی داشته‌اند که مبتنی بر احساس مردم بوده است، امروز باید گفتمان‌شان را اصلاح کنند.

اکنون گفتمان مردم فقر و غنا است/ اگر می‌خواهیم مردم به صحنه بیایند، باید گفتمان خود را اصلاح کنیم
کد خبر: 347534
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۱:۵۷:۳۱

اعتمادآنلاین| علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب امروز در میزگرد همایش «نقش احزاب در انتخابات مجلس» با موضوع «حاکمیت و انتخابات» گفت: در هر شرایطی باید سعی کنیم که واقعیت‌ها را ببینیم و احزاب کشور این واقعیت‌ها را تحلیل کنند و بر اساس آن تحلیل راه‌حل‌های مشکلاتی که وجود دارد را ارائه کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در حال حاضر این واقعیت را می‌دانیم که در شرایط سختی هستیم. بعضی از این شرایط از خارج و بیرون به ما تحمیل شده است و بعضی از مشکلات هم ناشی از داخل است.

صوفی با بیان اینکه به هر حال چالش معیشت، ناکارآمدی و اقتصاد به عنوان ابر چالش‌های موجود یک واقعیت است و نمی‌توان آن را منکر شد، گفت: نگاه‌ها متفاوت است یک نگاهی است که می‌گوید کسانی که از دیوار سفارت بالا رفتند کارشان اشتباه بوده یا سیاستی که در حال حاضر در منطقه داریم اشتباه است اینها رویکردی است که از جانب براندازان مطرح می‌شود و از طرف کسانی که تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرند، در فضای مجازی به آن دامن می‌زنند.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: باید واقع بین باشیم و نگاهمان به مردم باشد و اصالت را به مردم بدهیم و هرگز به مردم نگوییم که چرا انقلاب کردید، چرا شما آمریکا را دشمن خودتان قرار دادید و سفارت آن را تسخیر کردید ، چرا مجالس و دولت‌های مختلف تشکیل داده‌اید و اشتباه کردید.

وی اظهار کرد: انقلاب مردم درست است مردم اگر در حال حاضر احساسی دارند احساس آنها زلال و پاک است و ما باید بر احساس مردم متکی باشیم. آنچه که امروز مردم می‌فهمند این است که مردم امروز احساس می‌کنند که تبعیض و فاصله‌طبقاتی وجود دارد و در عین حال می‌گویند نباید در مقابل دشمن سر تعظیم فرود آورد، باید مقاومت کرد و ایستاد.

صوفی با بیان اینکه مردم می‌گویند ما به خود می‌بالیم وقتی می‌بینیم که آمریکا با آن قدرت، پنجه در پنجه ما انداخته و دچار ضعف شده است، گفت: راهکار عبور از این شرایط نیز مشخص است، باید به ملت و احساس آنها توجه کرد و بعضی از تقسیم‌بندی‌های اعتباری و گفتمان‌هایی که در گذشته داشته‌ایم را اصلاح کنیم.

این فعال سیاسی گفت: اگر اصولگرایی و اصلاح‌طلبی گفتمانی داشته‌اند که مبتنی بر احساس مردم بوده است، امروز باید گفتمان‌شان را اصلاح کنند مطالبات گذشته مردم که در وسط آن مطالبات سیاسی وجود داشت اکنون دیگر مطالبات جامعه ما نیست.

وی در پایان با بیان اینکه اکنون گفتمان مردم فقر و غنا است، گفت: اگر می‌خواهیم مردم به صحنه بیایند باید گفتمان را اصلاح کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها