کد خبر: 347579
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۴:۴۶:۱۹
| |

اعتصاب کارگران در یونان این کشور را فلج کرده است

اعتصاب کارگران در یونان موجب توقف فعالیت بخش‌های خدمات عمومی و حمل و نقل شده و عملا این کشور را فلج کرده است.

اعتصاب کارگران در یونان این کشور را فلج کرده است
کد خبر: 347579
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۴:۴۶:۱۹

اعتمادآنلاین| برای دومین بار در یک هفته اخیر اتحادیه‌های کارگری در مرکز آتن، پایتخت یونان تظاهرات و به سمت پارلمان این کشور راهپیمایی کردند.


به گزارش یورونیوز، اعتصاب کارگران در یونان موجب توقف فعالیت بخش‌های خدمات عمومی و حمل و نقل شده و عملا این کشور را فلج کرده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی یورونیوز در گزارشی اعلام کرد: اعتصاب بیست و چهار ساعته اتحادیه‌های کارگری در یونان در اعتراض به لایحه پیشنهادی دولت این کشور درباره حقوق کارگران، یونان را فلج و همه بخش‌های حمل و نقل عمومی زمینی و دریایی این کشور را متوقف کرده است. برای دومین بار در یک هفته اخیر اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های کارگری این کشور در مرکز آتن تظاهرات و به سمت پارلمان این کشور راهپیمایی کردند.

اتحادیه‌های کارگری یونان از دولت محافظه کار جدید این کشور می‌خواهند لایحه پیشنهادی خود را درباره حقوق کارگران که شامل برخی اصلاحات در قانون کار این کشور است، متوقف کند.

یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات آتن به خبرنگار یورونیوز گفت: لایحه پیشنهادی دولت درباره حقوق کارگران به معنای ساختن سنگ قبر برای اتحادیه‌های کارگری در این کشور است. پیش از این هم دولت سابق یونان ضربه مهلکی به اتحادیه‌های کارگری وارد کرده بود. بر اساس لایحه پیشنهادی دولت، دیگر اتحادیه‌های کارگری نه قادر به تشکیل جلسه خواهند بود و نه می‌توانند تقاضای تظاهرات برای تامین حقوق کارگران بکنند.

نخست‌وزیر یونان هم گفته است شماری از اعضای اتحادیه‌های کارگری که مخالف عدم شفافیت در اتحادیه‌های کارگری و اقتدار این اتحادیه‌ها هستند، با برگزاری این اعتصاب‌ها به میلیون‌ها شهروند یونان ضرر زده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها