کد خبر: 347614
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»؛ ورزش ایران در هفته‌ای که گذشت

جعفر کاشانی پیشکسوت فوتبال ایران درگذشت/ نتایج عجیب والیبال ایران در جام‌جهانی ژاپن/ شکایت شفر از استقلال در فیفا به جریان افتاد

جعفر کاشانی، پیشکسوت باشگاه‌های شاهین و پرسپولیس تهران، در سن 76 سالگی درگذشت. او که فوتبالش را از تیم شاهین تهران آغاز کرده بود بعد از انحلال این تیم به همراه دیگر بازیکنان به پرسپولیس رفت و فوتبالش را در این باشگاه به پایان رساند.

حجم ویدیو: 10.73M | مدت زمان ویدیو: 00:03:32 دانلود ویدیو
کد خبر: 347614
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی داریم به درگذشت جعفر کاشانی پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، شکست غیرمنتظره والیبال ایران برابر مصر در رقابت‌های جام‌جهانی والیبال و نهایی شدن شکایت وینفرد شفر از باشگاه استقلال.

درگذشت جعفر کاشانی پیشکسوت فوتبال ایران

جعفر کاشانی، پیشکسوت باشگاه شاهین و پرسپولیس تهران، در سن 76 سالگی درگذشت. او که فوتبالش را از تیم شاهین تهران آغاز کرده بود بعد از انحلال این تیم به همراه دیگر بازیکنان به پرسپولیس رفت و فوتبالش را در این باشگاه به پایان رساند.

کاشانی 38 بازی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داد و به همراه تیم ملی ایران توانست قهرمان جام ملت‌های آسیا شود و حضور در المپیک مونیخ را هم تجربه کند. او کارمند سیاسی وزارت امور خارجه بود و مدتی هم به عنوان کاردار و سرکنسول و سفیر ایران در کشورهای انگلستان، آلمان، سوریه و امارات فعالیت کرد.

کاشانی با تیم شاهین یک‌ بار قهرمان باشگاه‌های تهران شد و یک‌ بار هم جام حذفی را بالای سر برد. او با پیکان تهران نیز توانست قهرمان باشگاه تهران شود و جام دوستی را با این تیم بالای سر ببرد. کاشانی با پرسپولیس هم یک‌ بار قهرمان جام تخت جمشید شد و یک نایب‌قهرمانی به دست آورد.

روحش شاد و یادش گرامی

نتایج عجیب والیبال ایران در جام‌جهانی

جام‌جهانی والیبال هفته گذشته در کشور ژاپن آغاز و تیم ملی ایران هم برای شرکت در این رقابت‌ها راهی این کشور شده است، اما این جام تاکنون برای والیبال ایران نتایج خوبی در پی نداشته است. مصر و روسیه تیم‌هایی هستند که تاکنون توانسته‌اند ایران را شکست دهند. تیم ملی در ادامه این رقابت‌ها باید به مصاف کانادا برود. خستگی بازیکنان تیم ملی به دلیل انجام بازی‌های زیاد دلیل اصلی نتایج ضعیف والیبال ایران در این رقابت‌هاست، اتفاقی که انتقاد کارشناسان والیبال را در پی داشته است. سوالی که حالا کادر فنی تیم ملی و فدراسیون والیبال باید به آن جواب بدهند این است که چرا در همه بازی‌های مهم و غیرمهم از بازیکنان اصلی تیم ملی استفاده می‌شود و جوانان والیبال ایران جایی در ترکیب تیم ملی ندارند؟

شکایت شفر از استقلال در فیفا

چند هفته قبل از پایان لیگ هجدهم فوتبال ایران باشگاه استقلال وینفرد شفر را از هدایت این تیم کنار گذاشت. این اتفاق باعث شد این پیرمرد آلمانی از باشگاه استقلال برای دریافت مطالباتش به فیفا شکایت کند. حالا خبر رسیده که روند شکایت این مربی در فیفا کامل شده است.

شفر حدود سه ماه پیش مدارک مقدماتی لازم برای شکایت از آبی‌های پایتخت را به فیفا ارائه کرد. البته تکمیل شدن مراحل انجام این شکایت کمی طولانی شد که دلیلش چند بخش بودن موارد شکایت شفر بوده. شکایت سرمربی آلمانی پیشین استقلال تنها به مسائل مالی محدود نمی‌شود و او به خاطر رفتار امیرحسین فتحی، مدیرعامل و علی خطیر، معاون پیشین استقلال، پس از برکناری‌اش هم به فیفا طرح شکایت کرده و تمام اسناد و مدارک مربوط به شکایتش را در اختیار آنها قرار داده است.

در حال حاضر فیفا انجام و ثبت نهایی این شکایت را در نامه‌ای رسمی به شفر اعلام کرده است.

امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال، پس از برکناری شفر به هواداران اطمینان داد قرارداد این مربی با حداقل هزینه فسخ می‌شود، اما تاکنون خبری از توافق و فسخ نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها