کد خبر: 347650
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۲۰:۵۴:۱۳
| |

آیت الله سبحانی، مرجع تقلید شیعیان:

دشمنان تلاش بسیاری برای گمراهی جوانان انجام می‌دهند/ قرآن معجزه‌ای نامحدود و پایان ناپذیر است

آیت الله سبحانی، مرجع تقلید شیعیان، با بیان اینکه قرآن معجزه تدوینی پیامبر اکرم(ص) و معجزه‌ای نامحدود است، گفت: در طول قرن‌ها قرآن قدیمی نشده است و بلکه در هر دوره برای بشر برنامه‌ها و موضوعات جدیدی دارد.

دشمنان تلاش بسیاری برای گمراهی جوانان انجام می‌دهند/ قرآن معجزه‌ای نامحدود و پایان ناپذیر است
کد خبر: 347650
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۲۰:۵۴:۱۳

اعتمادآنلاین| آیت الله جعفر سبحانی عصر امروز در اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان که در مجتمع امین قم برگزار شد، عنوان کرد: پیامبران دارای معجزات تکوینی و خارجی بودند که عصا و ید بیضا حضرت موسی(ع) و شفای بیماران توسط حضرت عیسی(ع) نمونه‌ی آن است.

وی افزود: ولی معجزه پیامبر اسلام، معجزه تکوینی نیست و قرآن معجزه تدوینی است؛ معجزه پیامبران بر اساس شرایط زمان خود بوده است و بر همین اساس چون در زمان پیامبر اکرم(ص) شاعری و خطابه رواج داشت، معجزه پیامبر نیز در همین راستا بود تا نشان دهد کلامی که آورده است متفاوت از کلام آن‌ها و کلام بشر است.

این استاد برجسته حوزه علمیه بیان کرد: البته تفاوت معجزه پیامبر اکرم(ص) با دیگر پیامبران تفاوت دیگری نیز دارد؛ شریعت حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) موقتی و کوتاه مدت بوده است و معجزات ایشان نیز موقتی بود ولی به دلیل اینکه شریعت پیامبر اسلام(ص) شریعتی دائمی است، شریعت دائم، معجزه دائم نیاز دارد و معجزه ایشان نیز معجزه دائم است و تا آخر دنیا باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: خداوند نامحدود است و باید فعل خدا نیز مانند خدا باید نامحدود باشد و بر همین اساس قرآن نیز نامحدود است؛ بیش از 1400 سال است که علما در خصوص قرآن بحث کرده‌اند ولی همچنان بحث باقی است و این نشان می‌دهد که قرآن پایان ناپذیر و نامحدود است.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: تفاسیر بسیاری بر قرآن نوشته شده است که موضوعات مختلفی مطرح کرده است ولی همچنان موضوعات بسیاری باقی مانده است و پایان ناپذیر است؛ در طول این قرن‌ها قرآن قدیمی نشده است و بلکه در هر دوره برای بشر برنامه‌ها و موضوعات جدیدی دارد.

وی اضافه کرد: وجود یک کتاب نامحدود و پایان ناپذیر افتخار و وجه تمایز مسلمانان است؛ افتخار مسلمانان این است که قرآن و عترتی داریم که هیچگاه از یکدیگر جدا نمی‌شوند و هرکدام دیگری را تفسیر می‌کنند.

این مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه قرآن و عترت جدایی ناپذیر هستند، اظهار کرد: ما باید به عنوان شیعیان باید از مبانی قرآن و عترت پیروی کنیم و از آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قرآن باعث می‌شود که توطئه‌های دشمنان در زمینه گمراه شدن جوانان خنثی شود، خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان تلاش بسیاری برای گمراهی جوانان انجام می‌دهند و در فضای مجازی ایمان، عفت، اخلاق و حیای جوانان را نشانه رفته است و بر همین اساس با ترویج قران و فرهنگ قرآنی، می‌توانیم جوانان را در برابر این هجمه‌ها مصون نگه داریم.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه قرائت قرآن کریم روزنه و دریچه‌ای برای فهم آن است، خاطرنشان کرد: باید ماده‌ای در دانشگاه‌ها قرار داده شود تا دانشجویان در دوران تحصیل و قبل از فارغ التحصیلی، قرائت قرآن را بیاموزند؛ این موضوع در دانشگاه قم اجرایی شده است و امیدوارم در تمامی دانشگاه‌ها گسترش پیدا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها