کد خبر: 347654
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۲۱:۱۰:۳۵
| |

لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه:

ایران به درخواست دولت دمشق در سوریه حضور دارد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، تاکید کرد که ایران بر خلاف آمریکا، به دعوت دولت دمشق در این کشور حضور دارد. سوال اصلی این است حال که عوامل اصلی داعش در سوریه شکست خورده‌اند، دلیل حضور مداوم آمریکا در خاک سوریه چیست؟

ایران به درخواست دولت دمشق در سوریه حضور دارد
کد خبر: 347654
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۲۱:۱۰:۳۵

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با روزنامه عربی شرق‌الاوسط در پاسخ به سوال خبرنگاری که در خصوص حضور ایران در سوریه می‌پرسید، گفت: ایران بر خلاف آمریکا، به دعوت دولت دمشق در این کشور حضور دارد. سوال اصلی این است حال که عوامل اصلی داعش در سوریه شکست خورده‌اند، دلیل حضور مداوم آمریکا در خاک سوریه چیست؟ به نظر می‌رسید که آمریکا می‌خواهد با نقض قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل، مانع از احیای تمامیت ارضی سوریه شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص درگیری احتمالی ایران و رژیم صهیونیستی اظهار کرد که سوریه نباید به میدان جنگ مسائل خارجی تبدیل شود.

جمهوری اسلامی ایران همواره خاطر نشان کرده که هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه است. مقامات روس و سوریه نیز بارها خاطر نشان کرده‌اند که ایران به درخواست دمشق و برای مقابله با تروریسم در سوریه حضور داشته و این حضور، مطابق با قوانین بین‌المللی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها