کد خبر: 347655
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۲۱:۱۶:۰۳
| |

در دیدار مونسان با وزیر امور خارجه تاجیکستان مطرح شد؛

اعلام آمادگی دو کشور ایران و تاجیکستان برای افزایش همکاری‌های گردشگری

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، که به منظور شرکت در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان اکو به تاجیکستان سفر کرده است، در شهر دوشنبه با استقبال گرم سراج الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان در محل این وزارتخانه حضور یافت.

اعلام آمادگی دو کشور ایران و تاجیکستان برای افزایش همکاری‌های گردشگری
کد خبر: 347655
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۲۱:۱۶:۰۳

اعتمادآنلاین| سراج الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان، در این دیدار با تاکید بر اشتراکات فرهنگی و زبانی میان دو ملت ایران و تاجیکستان، خواستار بهره گیری از آن به منظور افزایش تبادل گردشگر میان دو کشور شد و گفت: از تجربیات ایران در برگزاری نمایشگاه گردشگری، آموزش متخصصان و تشکیل همایش ها و معرفی ظرفیت‌های گردشگری دو کشور استفاده خواهیم کرد.

مهرالدین با اشاره به شرایط منطقه، ابراز اطمینان کرد که کشورمان بر این مشکلات فائق خواهد آمد. وی همچنین از مشارکت شرکتهای کشورمان در پروژ های بزرگ اقتصادی تاجیکستان از جمله احداث سد و نیروگاههای برق آبی سنگتوده 2، راغون و تونل استقلال تقدیر کرد.


در ادامه این دیدار وزیر میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران نیز با تشکر از استقبال و میهمان نوازی گرم وزیر امور خارجه تاجیکستان با اشاره به اشتراکات زبانی ، دینی، فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و تاجیکستان و توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی از روابط دو ملت به رابطه خویشاوندی، گفت: بحمدالله در چند ماه اخیر تحولات خوبی در جهت ارتقای سطح روابط دو جانبه صورت گرفته است که مهمترین آن سفر جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست سران سیکا به دوشنبه بود که ملاقات خوبی نیز با آقای امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان داشتند.

مونسان با تشریح دستاوردهای کشورمان اظهار داشت که بحمدالله با لطف خداوند و مقاومت و پشتیبانی مردم امروز جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر است.


وی نامیدن سال های 2019 تا 2021 از سوی آقای رحمان به عنوان سالهای «توسعه روستائی، گردشگری و هنرهای مردمی» در تاجیکستان و تبدیل «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» کشورمان به «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» را حاکی از توجه هر دو کشور به جایگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری و تبادل تجربیات در تمامی زمینه ها از جمله حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با کشور دوست و برادر تاجیکستان، کاملا آمادگی دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها