عضو شورای شهر:

پشت قضیه دستفروشی برخی از باندهای مافیا هستند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ورود باندهای مافیا به پدیده دستفروشی در پایتخت، گفت: اجرای لایحه ساماندهی مشاغل سیار در برای رفع مشکل چندجانبه دستفروشی ضرورت دارد.

پشت قضیه دستفروشی برخی از باندهای مافیا هستند
کد خبر: 347721
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۰:۳۱:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌ حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران، درباره فعالیت دستفروشان در پایتخت اظهار داشت:‌شورای شهر لایحه‌ای را در این زمینه تصویب کرد تا ساماندهی دستفروشان انجام گیرد ولی متأسفانه این لایحه توسط شهرداری انجام نشده و سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان و دستفروشان و حتی کاسبان در محلات مختلف شده است.

وی افزود: دستفروشی یک پدیده چندعاملی است که به موضوعات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باز می‌گردد که در شرایط اقتصادی کنونی نمی‌توان تأکید کرد که همه دستفروشان جمع‌آوری شوند چرا که بسیاری از آنها برای امرار معاش و تأمین هزینه‌های زندگی به شغل‌هایی همچون دستفروشی و یا دیگر شغل‌های کاذب روی آورده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از کارخانه‌ها نیروهای خود را تعطیل کرده و طرح‌های عمرانی در شهر کاهش پیدا کرده است،‌گفت:‌این مسئله سبب شده که جذب نیروها برای کار کم شود و راحت‌ترین اقدام برای رفع این مسئله و تأمین امرار معاش دستفروشی محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: از طرفی قانون اعلام کرده که باید این افراد به دلیل سدمعبر و سایر مشکلات ایجاد شده جمع‌آوری شوند بنابر این در مورد پدیده دستفروشی با یک پارادوکس و یا دوگانگی مواجه هستیم و در صورتی می‌توانیم معضل دستفروشی را رفع کنیم که به صورت جامع به این قضیه بیندیشیم.

خلیل‌آبادی به سوء استفاده برخی از موضوع دستفروشی اشاره کرد و گفت: برخی از باندهای مافیا که پشت قضیه دستفروشی هستند هر موزائیک را در تهران از 500 هزار تا 5 میلیون تومان در ماه اجاره می‌دهند و باید نظارت‌های لازم در این راستا انجام گیرد. از طرفی در تهران جاذبه کار دستفروشی بالا است و در صورتی که لایحه ساماندهی دستفروشان در دستور کار قرار گیرد قطعا شاهد ساماندهی هر چه بهتر دستفروشان خواهیم بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها