کد خبر: 347749
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۱:۰۳:۲۹
| |

هازارد زیر سایه رونالدو

«ادن هازارد» در ترکیب قوهای سپید مادرید جای خالی اعجوبه پرتغالی را پر کند اما سنگینی شماره هفت تیم بر تن این مهاجم، موجب شده تا پای بازیکن بلژیکی در زمین مسابقه لنگ باشد.

هازارد زیر سایه رونالدو
کد خبر: 347749
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۱:۰۳:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ وارث پیراهن بزرگان شدن در تیم‌های مختلف فوتبال جهان مسوولیت سنگینی ایجاد خواهد کرد و در برخی از مواقع این مسوولیت عملکرد گذشته یک بازیکن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این پیراهن اگر متعلق به دارنده پنج توپ طلای فوتبال جهان باشد بدون شک سنگینی بار توقعات آن بیشتر از هر شماره دیگری است.

طلسم بد یُمنی شماره‌ پیراهن بزرگان این روزها در مادرید گریبان «اِدن هازارد» بلژیکی را گرفته است.

مهاجم سابق تیم فوتبال چلسی انگلیس که در چند سال گذشته مورد توجه پرافتخارترین باشگاه فوتبال اروپا قرار گرفته بود سرانجام در فصل 2019- 2020 با این تیم قرارداد رسمی امضا کرد تا جانشینی برای «کریستیانو رونالدو» پرتغالی باشد.

بازیکنی که پس از هت‌تریک قهرمانی با رئال مادرید در اروپا به یکباره هوای سری‌آ را در سر پروراند و در نهایت راهی تورین شد و به تیم فوتبال یونتوس ایتالیا پیوست.

این جدایی هر چند که با درخشش رونالدو در ایتالیا ادامه داشت اما در پایان فصل گذشته فوتبال، 2 طرف از قِبل آن آسیب دیدند. رئال بدون رونالدو نتوانست نتایج درخشانی را در اسپانیا و اروپا کسب کند و رونالدو بدون رئال در کسب ششمین توپ طلای خود ناکام ماند.

رونالدو در مدت 6 فصل حضورش در اولترافورد، 196 بار با پیراهن شماره هفت به میدان رفت که 84 بار دروازه‌ی حریفان را در لیگ جزیره گشود اما داستان در مادرید برای رونالدو متفاوت‌تر از اولدترافورد بود زیرا رونالدو بازی در مادرید را با آمار شگفت‌انگیز 311 گل در 292 مسابقه به پایان رساند.

رونالدو با شماره هفت منچستر 84 گل به ثمر رساند

تا پیش از رونالدو شماره هفت رئال مادرید را با «رائول گونزالس» پسر «نیک» سانتیاگو برنابئو می‌شناختند اما پس از پایان فوتبال این بازیکن، پیراهن به ستاره پرتغالی فوتبال جهان رسید ستاره‌ای که از لیگ جزیره به لالیگا آمده بود تا 2 قطبی رقابت را با «لیونل مسی» کامل کند. او که خود در منچستر وارث شماره هفت «دیوید بکام»، «اریک کانتونا»، «برایان رابسون» و «جرج بست» بود در رئال ابتدا شماره یازده را بر تن کرد و در سال 2010 با خروج رائول از رئال مادرید، شماره هفت به او رسید.

با کوچ رونالدو به تورین مسوولان رئال مادرید در دنیای فوتبال به دنبال ستاره‌ای بودند که بتواند جای این جادوگر پرتغالی را پر کند. یکی از گزینه‌های محتمل «اِدن هازارد» بلژیکی بود که در جام جهانی 2018 خوش درخشید و با یک فصل تاخیر در برنابئو معارفه شد. انتخاب پیراهن شماره هفت از همان روز نخست حرف و حدیث‌های زیادی برای این بازیکن به دنبال داشت و در نهایت وی این شماره را در بازی‌های رسمی به تن کرد.

رونالدو در زمان حضور در رئال مادرید چهار توپ طلای جهان تصاحب کرد


اما از نخستین روزها پیشکسوتان رئال و کارشناسان فوتبال بدون تردید بر این واقعیت صحه گذاشتند که ادن نمی‌تواند برای قوهای سپید مادرید کریس افسانه‌ای باشد بلکه سایه‌ای از او است که باید تلاش‌ خود در بی‌نهایت ضرب کند.

هازارد با پیراهن چلسی 84 گل به ثمر رساند


هر چند که بسیاری از کارشناسان فوتبال مدعی‌اند که شرایط کنونی رئال مادرید هازارد را از روزهای خوب حضور در چلسی دور کرده است اما بازیکنی که به عنوان ستاره به برنابئو گام می‌گذارد بدون‌شک باید خلاقیت و توانایی را از خود به نمایش بگذارد تا بتواند در جمع کهکشانی‌ها قرار گیرد اگر قرار بر درخشش‌های مقطعی در طول فصل باشد بدون شک «گرت بیل» ولزی می‌تواند بهتر از این ستاره بلژیکی در ترکیب رئال بازی کند.

هازارد در فصل نقل و انتقالات با قراردادی 100 میلیون دلاری به مادرید رفت


در حالی که رئال مادرید چند بازی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا انجام داده است اما هازارد تاکنون بازی چشم‌نوازی از خود به نمایش نگذاشته است؛ عملکردی که مسوولان رئال را از درخشش این فوق ستاره ناامید کرده است. هازارد به مانند «تیبو کورتوا» دیگر هموطن خود این روزها در مادرید دوران خوبی را سپری نمی‌کند و شاید در اندیشه آن باشد که مانند «مایکل اوون» زودتر از زمان قرارداد این تیم را ترک کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها