رئیس پارلمان لبنان:

رفتار هیأت آمریکایی «نژادپرستانه» است

یک روزنامه لبنانی نوشت، رئیس پارلمان این کشور در دیدار با تیم آمریکایی به شدت از اقدامات این کشور در تحریم لبنانی‌ها انتقاد کرده است.

رفتار هیأت آمریکایی «نژادپرستانه» است
کد خبر: 347863
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۴:۱۳:۳۸

اعتمادآنلاین| هفتم شهریور ماه بود که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا بانک لبنانی «جمال تراست» را به بهانه تسهیل فعالیت‌های بانکی برای حزب‌الله در فهرست تحریم‌ها قرار داد و پس از آن تهدید کرد هر طرفی که به نوعی با حزب‌الله در تعامل باشد، تحریم خواهد شد.

روزنامه «الجمهوریه» در گزارشی در همین باره نوشت، حزب‌الله در حال بررسی گزینه‌های ممکن برای مقابله با تحریم‌های آمریکاست و «نبیه بری» رئیس پارلمان نیز در این نبرد در کنار حزب‌الله و در خط مقدم است اما به شیوه خودش و بر اساس «راهبرد دفاعی».

این روزنامه ادامه داد: می‌توان گفت که بری به یک فرد کارکشته در تاکتیک‌های «جزر و مد» با آمریکایی‌ها تبدیل شده است، او بارها با هیأت‌های آمریکایی دیدار داشته، به شخصیت و مزاج‌های متفاوت آنها کاملا پی برده و مذاکرات دقیقی با آنها داشته است. وی تلاش کرده میان عمل‌گرایی رئیس پارلمان به عنوان دومین جایگاه در دولت لبنان و صلابت رئیس جنبش امل به عنوان شریک مقاومت و مخالف با سیاست‌های جانبدارانه آمریکا در قبال اسرائیل را تجمیع کند.

الجمهوریه سپس نوشت، بری می‌داند «مقابله دیپلماسی» با پیشنهادهای آمریکا در سایه ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» و اقدامات سبکسرانه دولت وی سخت‌تر است، از جمله این اقدامات «تحریم‌های جمعی» علیه گروهی اصلی در لبنان به بهانه محاصره حزب‌الله و خشکاندن منابع مالی این جنبش است.

بر اساس این گزارش، تحریم بانک جمال تراست و وارد کردن خسارت به هزاران سپرده‌گذار در این بانک منجر به خشم نبیه بری شد و وی در دیدار اخیرش با « مارشال بیلنگسلی» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا بر صراحت کلام خود افزود و موضع خود در قبال تحریم‌ها را کاملا تشریح کرد.

مارشال بیلنگسلی اول ماه جاری (مهرماه) با نبیه بری و «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بری به این تیم آمریکایی گفت: در آغاز جوانی‌ام در آمریکا بودم، زمانی که گرین‌کارت گرفتم، دریافتم (فکر کردم) در جامعه آمریکا به مفهوم عدالت توجه می‌شود اما آنچه امروز شما انجام می‌دهید ابدا ارتباطی به احترام به عدالت و حقوق بشر ندارد بلکه یک رفتار نژادپرستانه است که به وضوح در تحریم‌های جمعی آشکار است.

دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه تلاش‌ها برای تشدید فشار به حزب‌الله لبنان را افزایش داده‌اند. واشنگتن در راستای تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان بانک‌ها و شخصیت‌های لبنانی را به اتهام ارتباط با این گروه در فهرست تحریم قرار می‌دهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها