حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران مطرح کرد:

خرید مرغ برای تامین ذخایر استراتژیک

حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین ذخایر استراتژیک اقدام به خرید مرغ کرده است،گفت: شرایط عرضه و تقاضا در بازار کاملا همخوان است.

خرید مرغ برای تامین ذخایر استراتژیک
کد خبر: 347887
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۵:۰۴:۳۱

اعتمادآنلاین| حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گفت: شرکت پشتیبانی امور دام براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مکلف است سالیانه مقداری مرغ را با نرخ مشخص از تولیدکنندگان خریداری و بعنوان ذخایر استراتژیک ذخیره کند.


وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز ذخیره سازی شروع شده اما این اقدام به منزله وجود مرغ مازاد در بازار نیست و هم اکنون بحث عرضه و تقاضا کاملا با هم همخوانی دارند و قیمت نیز تقریبا تثبیت شده است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده به طور متوسط 9300 تومان و مرغ گرم بین 13 هزار تومان تا 14 هزار و 500 تومان است،افزود: زمانی که شرکت پشتیبانی امور دام آغاز به خرید مرغ می کند بار روانی آن بر شرایط بازار موثر است و به همین دلیل احتمال دارد طی یکی دو روز آینده قیمت این کالا بین 200 تا 300 تومان افزایش یابد اما به طور کلی با توجه به شرایط مناسب تولید و همخوانی عرضه و تقاضا شرایط بازار تقریبا تثبیت شده است و نوسان چشمگیری پیش بینی نمی شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها