سکوت، واکنش وزیر به اقدامات محمدرضا داورزنی

در حالی که این روزها به عملکرد معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش انتقادات زیادی مطرح است اما واکنش وزیر ورزش به این اتفاقات سکوت بوده و فقط نظاره کردن.

سکوت، واکنش وزیر به اقدامات محمدرضا داورزنی
کد خبر: 347957
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۰۸:۵۲:۱۵

اعتمادآنلاین| ‎ محمدرضا داورزنی در تاریخ 9 بهمن 95 بود که با رفتن نصرالله سجادی به عنوان معاون جدید حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان معرفی شد. با وجود اینکه داورزنی سالها به عنوان رئیس فدراسیون والیبال فعالیت داشت این انتظار وجود داشت در پست جدید عملکرد قابل قبولی را شاهد باشیم اما اتفاقات چندماه اخیر باعث شد تا کارشناسان حوزه ورزش انتقادات زیادی را به وی به ویژه بعد از ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال داشتند.

داورزنی بعد از حضورش در وزارت ورزش بارها به صراحت اعلام کرد قصد بازگشت به والیبال را ندارد روی این حرفش تا اواخر سال 97 هم ماند اما با وجود این صحبت‌ها با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته‌‌ها و رفتن احمد ضیایی از فدراسیون، زمزمه بازگشت داورزنی به والیبال شنیده شد.

* نقشه‌های داوری برای ریاست والیبال برباد رفت

آذرماه سال گذشته بود که وزیر ورزش و جوانان افشین داوری را به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال معرفی کرد. وی در همان مدتی که سرپرستی این فدراسیون را عهده‌دار بود تمایل زیادی داشت تا به عنوان رئیس بر مسند قدرت بنشیند. داوری حتی در این باره چندین اظهارنظر داشت و از علاقمندی جامعه والیبال برای کمک به این رشته گفته بود اما درست آخرین روز انتخابات همه نقشه‌های داوری بهم ریخت چرا که داورزنی برای انتخابات ریاست ورود کرد و به نظر می‌رسید از حالا می‌توان روی ریاست دوباره داورزنی در والیبال صحبت کرد.

* افزایش اختلافات بین داوری و داورزنی

با ثبت‌نام داورزنی، اختلافات افشین داوری بیشتر شد به طوری که در زمان مسابقات لیگ جهانی، داوری به عنوان سرپرست در فدراسیون حضور پیدا نکرد و همین موضوع انتقادات سعید معروف کاپیتان تیم ملی را به دنبال داشت. با افزایش دامنه اختلافات بین افشین داوری و محمدرضا داورزنی، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان فتاحی را به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی کرد تا زمان انتخابات برنامه‌ها طبق روال پیش رود و خللی در برنامه‌های تیم ملی ایران ایجاد نشود.

* سکوت واکنش وزیر ورزش به اقدامات آقای معاون!

در تمامی این اتفاقات، واکنش مسعود سلطانی‌فر به ماجراهای پیش آمده فقط سکوت بود. با وجود اینکه بارها وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بود برای فدراسیون‌های ورزشی سرپرست به مدت طولانی معرفی نمی‌شود اما این روند در والیبال و البته فدراسیون تنیس اجرایی نشد.

داورزنی در مصاحبه‌های مختلف در واکنش به سوال خبرنگاران درباره سرپرستی طولانی مدت والیبال بهانه‌های رنگارنگی را مطرح کرده بود که به نظر می‌رسید همه آنها نقشه‌هایی برای ریاست دوباره خودش در این فدراسیون بوده است.

وزیر ورزش هم درباره این اتفاقات هیچ واکنشی نشان نداده و مشخص نیست چرا مقابل اقدامات آقای معاون سکوت اختیار کرده و درباره این ماجراها هیچ توضیحی نمی‌دهد.

* وقتی داورزنی خودش را هم تکذیب می‌کند!

نکته قابل تامل و جالب در این ماجرا، صحبت‌های داورزنی در سایت وزارت ورزش است که در هر مورد متفاوت بوده و وی بارها صحبت‌های گذشته خود را نقض کرده است. با وجود اینکه داورزنی قبل از ثبت‌نامش در فدراسیون والیبال گفته بود در زمان ثبت‌نام استعفا می‌دهد این کار را انجام نداد و با وجود اینکه منابع موثق خبر از استعفای وی داده بودند، داورزنی در مصاحبه با سایت وزارت ورزش این موضوع را تکذیب کرد.

وی در آخرین مصاحبه خود در این خصوص به سایت وزارت ورزش گفته بود: ثبت نام من به معنی استعفایم نیست و پس از ارزیابی صلاحیتها و حضور اینجانب در انتخابات و برگزاری مجمع مشخص می شود که می توانم به عنوان معاون وزیر در وزارت انجام وظیفه کنم یا در فدراسیون. چنانچه در انتخابات فدراسیون بتوانم موفق شوم در این صورت دوشغله خواهم شد و در این صورت است که مطابق قانون در وزارت نمی توانم انجام وظیفه کنم. در این شرایط مطابق قانون وزیر ورزش وجوانان تصمیم خواهد گرفت و اینجانب تا آن زمان با قوت و قدرت به کار خود ادامه خواهم داد.


* در انتظار تصمیم وزیر

آقای معاون در زمان مدت حضورش در وزارت ورزش انتقاداتی را متوجه خود کرده که ناراحتی اهالی ورزش را نیز به دنبال داشته است. حالا باید دید بالاخره وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این اقدامات معاونش چه تصمیماتی را خواهد گرفت. آیا وزیر ورزش استعفای داورزنی را قبول می‌کند و معاون جدیدی را انتخاب خواهد کرد یا داورزنی به عنوان سرپرست معاون قهرمانی و رئیس فدراسیون والیبال کارش را ادامه می‌دهد؟

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها