فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس:

مجلس درباره وزیر جدید بازرگانی تابع نظر دولت است

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در جلسه اخیر هیأت رئیسه مجلس مقرر شد مجلس در این باره نظری ندهد و هر آنچه دولت عمل کرد بپذیریم، یعنی اگر دولت بر اساس تفسیر شورای نگهبان 2 وزیر معرفی کرد به آنها رأی اعتماد بدهیم و اگر یک وزیر معرفی شد به یک نفر رأی اعتماد بدهیم.

مجلس درباره وزیر جدید بازرگانی تابع نظر دولت است
کد خبر: 348040
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۰:۳۰:۳۰

اعتمادآنلاین| احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره نظر شورای نگهبان مبنی بر تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت،گفت: این موضوع چهارشنبه هفته گذشته قرار بود در شورای نگهبان بررسی شود ولی تا کنون رسما به مجلس چیزی اعلام نشده است.

وی درباره معرفی وزیر بازرگانی به مجلس افزود: در جلسه اخیر هیأت رئیسه مجلس بحث مفصلی در این باره مطرح شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس درباره جزئیات این موضوع گفت: در این نشست دو دیدگاه مطرح شد که دیدگاه اول معتقد است چون قبلاً وزیر صنعت، معدن و تجارت سه مسئولیت داشته و برای آن رأی اعتماد از مجلس گرفته است و هم اکنون یکی از وظایف آن از سوی مجلس گرفته شده دیگر نیازی به رأی اعتماد جدید نیست و فقط وزیر بازرگانی نیازمند رأی اعتماد است.

امیرآبادی فراهانی درباره دیدگاه دوم گفت: این دسته از افراد معتقدند چون وزارتخانه‌ها از یکدیگر تفکیک شده‌اند و دو وزارت جدید تشکیل شده است نیازمند دو رأی اعتماد است و به نظر می‌رسد تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی هم همین است لذا باید حتماً دو وزیر معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته اصلی آن است که بخشی از مقررات وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بازرگانی داده شده است و بر همین اساس آیا باید وزیر جهاد هم به مجلس معرفی شود؟

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طرفداران دیدگاه‌های فوق معتقدند که چون وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شده است نه از وزارت جهاد لذا فقط بخشی از وظایف منتقل شده است اما در مجموع ما بایستی بر اساس تفسیر شورای نگهبان عمل کنیم.

وی درباره وجود قانون در این باره گفت:‌قانونی در این زمینه وجود ندارد ضمن اینکه تفسیر قانون اساسی هم بر عهده شورای نگهبان است.

وی تصریح کرد:‌در جمع‌بندی جلسه هیأت رئیسه که علی لاریجانی هم حضور داشت مقرر شد مجلس در این باره نظری ندهد و هر آنچه دولت عمل کرد مجلس آن را بپذیرد یعنی اگر دولت بر اساس تفسیر شورای نگهبان دو وزیر را به مجلس معرفی کرد به دو نفر رأی اعتماد بدهیم و اگر دولت یک وزیر را به مجلس معرفی کرد به یک نفر رأی اعتماد بدهیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: ما منتظر معرفی وزیر یا وزرا از سوی دولت به مجلس هستیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها