معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

سیستان و بلوچستان  با 33 شهر بیشترین تعداد و سهم مرزی را دارد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: حدود 46 درصد از جمعیت کشور در 16 استان مرزی ساکن هستند و 189 شهر مرزی 14377 روستای بالای بیست خانوار دارد.

سیستان و بلوچستان  با 33 شهر بیشترین تعداد و سهم مرزی را دارد
کد خبر: 348078
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۱:۱۶:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ثبات جمعیت و پخش منظم جمعیت در روستاها، شهرها و مرزها مهمترین بحثی است که در پدافند غیرعامل باید به آن توجه شود.در اولین سال این همایش به بحث آمایش سرزمین و سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت و پدافند غیرعامل پرداخته شد. اما در پدافند غیرعامل بیشتر به حوزه های سخت افزاری توجه می شود.اما باید توجه کرد برخی عوامل علت هستند و معلول نیستند و ممکن است برخی همکاران توجه ویژه ای به آنها نکنند.

وی افزود: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت اشاره شد که در آن بحث، توزیع متوازن جمعیت مسأله مهمی است. باید در بحث پدافند غیرعامل توجه ویژه به مهاجرت بشود.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه مهاجرت بحث مهمی است تصریح کرد: مهاجرت و یقینا افزایش بی رویه مهاجرت و عدم کنترل جریان های مهاجرتی منجر به تغییر ساختارهای فرهنگی،اجتماعی، جمعیتی می شود و آن ها اجتماعی، حاشیه نشینی و امنیتی را در پی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ثبات جمعیت و پخش منظم جمعیت در روستاها و شهرها و مرزها مهمترین بحثی است که در پدافند غیرعامل باید به آن توجه شود، تصریح کرد: تمامی مرزهای ما هشت هزار و پانصد و هفتاد کیلومتر است، آنچه که کمربند امنیتی کشور را محکم می کند بحث مرزنشینان است‌ و نقش آنها اینجا مشخص می شود.

وی افزود: حدود 46 درصد از جمعیت کشور در 16 استان مرزی قرار دارد، 189 شهر مرزی 14377 روستای بالای بیست خانوار دارد.

جمالی نژاد گفت: استان سیستان و بلوچستان با 33 شهر بیشترین تعداد و سهم مرزی را دارد و اگر به مرزنشینان توجه کنیم، مرزگریزی، قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا در کشور را شاهد نخواهیم بود. مرزداران اصیل عامل اعمال حاکمیت هستند و نقش مهمی در حوزه پدافند غیر عامل دارند.

وی افزود: در سال 95, برای اولین بار در آمارگیری عنوان شد از کجا مهاجرت می شود، چرا روی این موارد تحلیل نمی شود چرا شهرداران به آن توجه نمی کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها