کد خبر: 348092
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۱:۳۶:۵۰
| |

ادامه رکوردزنی هزینه حمل نفت آمریکا به آسیا/ افزایش 2.7 میلیون دلاری در سه روز

درحالی که روز چهارشنبه هزینه حمل نفت آمریکا به آسیا برای هر نفتکش غول‌پیکر 9.8 میلیون دلار بود، این هزینه به 12.5 میلیون دلار رسیده است که رکورد جدیدی به شمار می‌رود.

ادامه رکوردزنی هزینه حمل نفت آمریکا به آسیا/ افزایش 2.7 میلیون دلاری در سه روز
کد خبر: 348092
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۱:۳۶:۵۰

اعتمادآنلاین| منابع کشتیرانی گفتند با توجه به اینکه هزینه کرایه یک نفتکش غول‌پیکر به رکود 12 میلیون دلار رسیده است، همچنان هزینه انتقال نفت آمریکا به آسیا در حال افزایش است.

این منابع افزودند پالایشگاه اس‌کی انرژی، بزرگ‌ترین پالایشگاه کره جنوبی، به صورت آزمایشی نفتکش غول‌پیکر ماکسیم را برای حمل نفت آمریکا به کره جنوبی در ماه نوامبر با رکورد قیمتی 10 میلیون بشکه در اوایل هفته گذشته کرایه کرد اما این قیمت ها تغییر کرده است.

به گفته دو منبع کشتیرانی و آمارهای کشتیرانی ری‌اینفینیتیو ایکون، این شرکت اکنون به صورت مشروط نفتکش پسفیک ام را با رکود قیمتی12.35 میلیون دلار رزرو کرده است.

آمریکا هفته گذشته بر دو واحد شرکت کشتیرانی کاسکوی چین به اتهام مشارکت در حمل نفت ایران تحریم وضع کرد.

به گفته تاجران و دلال‌ها، این اقدام سبب شد تا قیمت کریه نفتکش‌ها افزایش یابد و صادرکنندگان سواحل خلیج آمریکا از کرایه کشتی از شرکت‌های مرتبط با کاسکو کنار بکشند.

نرخ کرایه نفتکش‌ها قبلا با حمله پهپادی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان در ماه گذشته که موقتا تولید نفت عربستان را بیش از 5 میلیون بشکه در روز متوقف کرد، افزایش یافته بود.

بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت خام آمریکا سال‌ها ممنوع بود و در اواخر سال 2015 برداشته شد. این صادرات در نیمه نخست امسال به 2.9 میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

اصلی‌ترین مقاصد نفت خام آمریکا، آسیا و اقیانوسیه با 1.3 میلیون بشکه در روز در نیمه نخست 2019 است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها