مشاور پارلمان شهرداری تهران:

لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیاز به اصلاح دارد

مشاور پارلمان شهرداری تهران از ارجاع ماده 9 تا 12 لایحه مالیات بر ارزش افزوده به کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: در ماده 9 عرضه برخی از خدمات و کالاها از پرداخت مالیات معاف می‌شدند که در این صورت منابع درآمدی شهرداری‌ها با کاهش مواجه می‌شد.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیاز به اصلاح دارد
کد خبر: 348177
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۳:۵۶:۴۰

اعتمادآنلاین| ‌ داریوش قنبری در خصوص آخرین وضعیت لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه در هفته‌ای که گذشت در دستور کار صحن علنی قرار گرفت. ماده یک تا 12 مورد بررسی قرار گرفت که ماده یک تا 8 تصویب و ماده 9 تا 12 به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه چند بند از این لایحه به اصلاح نیاز دارد، اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که خواستار اصلاح آن هستیم، تفکیک عوارض از مالیات و عدم شمول بخشودگی مالیاتی بر عوارض است که درآمد شهرداری‌ها را کاهش می‌دهد.

مشاور پارلمان شهرداری تهران افزود: یکی از مواردی که به دنبال اصلاح آن هستیم، توزیع عوارض ارزش افزوده به نسبت جمعیت است. در حال حاضر مدل مناسبی برای توزیع عوارض ارزش افزوده بین شهرها و روستاهای مختلف وجود ندارد. در بعضی از مناطق جمعیت روستایی بیشتر است. در این بخش هم باید سهم این روستاها بیشتر باشد.

قنبری در خصوص اجازه وضع عوارض به شوراهای اسلامی شهر اظهارکرد: در لایحه کنونی این مجوز به شوراهای اسلامی شهر داده شده است اما این مجوز را در گرو بخشنامه وزارت کشور دانسته است. در مجموع تا حدودی از نقش شوراها کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معافیت‌های مالیاتی برای برخی از اقلام خاص، خدمات و مواد تولیدی از دیگر بندهایی است که نیاز به اصلاح دارد، گفت: این معافیت‌ها درآمد دولت و شهرداری‌ها را کاهش می‌دهد. در این بخش عوارض هم در کنار مالیات قرار گرفته است. هدف اصلی ما در این بخش تفکیک عوارض از مالیات است همچنین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند برخی از معافیت‌ها رانت‌های خاصی برای برخی از خدمات و محصولات ایجاد می کند که نیاز به بازنگری دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها