سازمان ملل خواستار تحقیق درباره خشونت‌های اخیر در هنگ‌کنگ شد

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به تشدید خشونت‌ها در تظاهرات ضددولتی اخیر هنگ کنگ، خواستار انجام تحقیقاتی مستقل درباره این خشونت‌ها شد.

سازمان ملل خواستار تحقیق درباره خشونت‌های اخیر در هنگ‌کنگ شد
کد خبر: 348197
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۴:۳۹:۲۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که در یک هفته گذشته دو معترض نوجوان در تظاهرات ضددولتی هنگ کنگ مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و یک خبرنگار نیز یک چشمش را از دست داد.

میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در پایتخت مالزی اعلام کرد: ما از مشاهده سطح بالای خشونت‌های مربوط به این تظاهرات ناراحت هستیم و همچنین روند زخمی‌ شدن افراد در این خشونتها چه در میان نیروهای پلیس و چه در میان معترضان از جمله خبرنگارها و معترضانی که هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفتند، زنگ خطر را برای ما به صدا در آورده است.

باچله در ادامه این صحبت‌هایش تاکید کرد: هنگ کنگ باید فورا دست به اجرای تحقیقاتی موثر، سریع، مستقل و بی طرف در خصوص اقدامات خشونت آمیز رخ‌داده در این دولتشهر از جمله تیراندازی‌ها بزند و فرآیند قضایی مقتضی در قبال کسانی که مسئول خشونت‌ها شناخته شوند به اجرا درآید.

او در ادامه اظهار کرد: من شدیدا هر گونه اقدام خشونت‌آمیز از جانب هر طرفی را محکوم می‌کنم و هم از مقامهای پاسخ دهنده به تظاهرات و هم از شرکت‌کننده های اعتراضات می‌خواهم به شیوه‌ای صلح آمیز عمل کنند.

این اظهارات باچله در حالی مطرح شده که از امروز طبق اعلام کری لام رئیس اجرایی هنگ کنگ و با استناد به یک قانون اختیارات مربوط به وضعیت اضطراری که چند دهه پیش وضع شد، استفاده از ماسک از سوی معترضان ممنوع است.

باچله در واکنش به اعلام این ممنوعیت جنجالی که آتش اعتراضات را بیشتر شعله‌ور ساخت عنوان کرد، نباید کسانی از پوشش ماسک بر روی صورت برای تحریک خشونت‌ها استفاده کنند اما در عین حال او به مقام‌های هنگ کنگی نیز در خصوص هر گونه بهانه قرار دادن این ممنوعیت برای هدف قرار دادن گروه‌هایی خاص یا سرکوب حق آزادی تجمع هشدار داد.

او افزود: آزادی برگزاری تجمعات صلح آمیز باید بدون هیچ گونه محدودیتی و در گسترده‌ترین حالت خود در هنگ کنگ وجود داشته باشد اما از طرف دیگر هم ما نمی‌توانیم با کسانی موافق باشیم که از ماسک روی صورت خود برای تحریک خشونت‌ها استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها