کد خبر: 348241
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاحات هزینه رد صلاحیت‌ها را نخواهد داد/ نظر آقای خاتمی تسریع عدم تحریم است/ دیگر از رقیب یار نمی‌گیریم

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران، گفت: دیگر قرار نیست افرادی را از جریان رقیب در لیست‌مان جای دهیم و از مردم بخواهیم رأی بدهند.

اصلاحات هزینه رد صلاحیت‌ها را نخواهد داد/ نظر آقای خاتمی تسریع عدم تحریم است/ دیگر از رقیب یار نمی‌گیریم
کد خبر: 348241
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، در توضیح این صحبت خود که «نظر آقای خاتمی تسریع عدم تحریم است» گفت:‌ تاکید آقای خاتمی بر این است که اصلاح‌‌طلبان تحت هیچ شرایطی تصمیمی برای تحریم انتخابات ندارند،‌ اما شرکت در انتخابات لزوماً به این معنی نیست که اصلاحات در هر شرایطی خود را مقید به ارائه لیست انتخاباتی بداند. یعنی شرکت در انتخابات‌مان محدود به این نیست که فقط تایید صلاحیت‌شده‌های شورای نگهبان را در لیست‌مان بگذاریم؛ دیگر قرار نیست افرادی را از جریان رقیب در لیست‌مان جای دهیم و از مردم بخواهیم رأی بدهند. با این توضیح که این تحریم نیست و فقط نمی‌خواهیم اصلاحات هزینه رد صلاحیت‌ها را بدهد.

مدیرعامل بنیاد باران ادامه داد: جریان اصلاحات در سال 94 خود را محدود به چهره‌هایی کرد که از تیغ نظارت استصوابی به سلامت عبور کرده بودند و معرفی لیستی حداکثری با چهره‌های شناخته‌شده و امتحان پس‌داده برای رأی گرفتن از مردم امکان‌پذیر نبود؛ ایراداتی هم که به دلیل نارضایتی‌ها از جریان اصلاح‌طلب گرفته می‌شود در واقع ریشه در همان رد صلاحیت گسترده دارد. به همین دلیل دیگر قبول نمی‌کنیم از جریان مقابل کاندیدا قرض کنیم و با نیروهای خودشان با خودشان مسابقه بدهیم. پس ما تحت هیچ شرایطی حاضر نمی‌شویم در صورت تکرار رد صلاحیت‌ها لیست انتخاباتی‌ای برای انتخابات مجلس یازدهم بدهیم. البته همین که در سال 94 با حضورمان اجازه ندادیم امثال کوچک‌زاده‌ها و رسایی‌ها بار دیگر مجلس‌نشین شوند، باید به تنهایی دستاورد بسیار مهمی قلمداد شود.

این چهره اصلاح‌طلب توضیح داد: جریان اصلاحات انتخابات را تحریم نخواهد کرد و مردم باید خودشان تصمیم بگیرند که در پای صندوق رأی حاضر شوند یا نشوند؛ یعنی خودشان تشخیص بدهند که باید رأی بدهند یا نه. مساله مهم این است که آنهایی که باب مذاکره در راستای منافع ملی را بسته‌اند باید شرایط را برای گفت‌وگو مهیا کنند تا از این طریق در شرایط حساس فعلی، انتخابات مطلوبی برگزار شود. تاکید می‌کنم اصلاح‌طلبان در هر شرایطی آماده گفت‌وگو هستند و گروهی که باب گفت‌وگو را بسته‌اند باید تغییر رویه بدهند.

جواد امام در پایان گفت: تاکید مؤکد می‌کنم که اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نخواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها