کد خبر: 348305
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۲۰:۲۶:۴۱
| |

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده:

سهم زنان در پست‌های مدیریتی به 30 درصد افزایش می‌یابد

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: امیدواریم طی دو سال باقی‌مانده از عمر دولت تدبیر و امید بتوانیم سهم زنان کشور در پست‌های مدیریتی را به 30 درصد برسانیم.

سهم زنان در پست‌های مدیریتی به 30 درصد افزایش می‌یابد
کد خبر: 348305
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۲۰:۲۶:۴۱

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده شنبه شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بیان کرد: باید قدر امنیت را که در سایه تلاش‌های نیروی انتظامی و سایر نیروهای نظامی حاصل شده است را بدانیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه استان زنجان در شاخص‌های مختلف به ویژه حوزه بانوان جایگاه خوبی دارد، گفت: اینکه سند خانواده در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد، اتفاق مهمی بود که به نظرم در 12 استان سند خانواده تصویب شده است.

وی با بیان اینکه موضوع زنان و خانواده، موضوعی است که باید به صورت نگاه برنامه‌ای به آن نگریسته شود، تصریح کرد: در قرآن کریم به قسط و عدالت تأکید شده است و باید تلاش ما در جمهوری اسلامی ایران نیز برپایی عدل و قسط باشد.

ابتکار با اشاره به اینکه باید تلاش ما به صورتی باشد که همه افراد جامعه به تعالی برسند، اضافه کرد: این زمینه‌ها و فرصت‌ها باید از سوی حکمرانی خوب ایجاد شود و زن و مرد بتوانند هرچه بهتر نقش خود را در جامعه ایفا کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از مولفه‌های مهم این بیانیه نیز همین عدالت بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید تعادل در ازدواج و تحصیل و فرزندآوری آنها ایجاد شود، گفت: نباید در جامعه ما شرایط به گونه‌ای باشد که زنان به خاطر ازدواج از تحصیل باز بمانند و یا به خاطر تحصیل از فرزندآوری و ازدواج باز بمانند یا وقتی ازدواج کردند به خاطر شغل از فرزندآوری غافل شده و باز بمانند و ما باید شرایط متعادلی در جامعه ایجاد کنیم که از این شرایط دوگانه بگذریم.

ابتکار با بیان اینکه استحکام جامعه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در 167 شاخص و هشت محور تدوین شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه شاخص‌های عدالت جنسیتی با همکاری دستگاه‌ها تدوین و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است، گفت: آموزش، بهداشت، مشارکت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حقوق از جمله شاخص‌های این عدالت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های خانواده شکوفا نیز احصا شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: این امر نیز به سنجش موقعیت خانواده در نقاط مختلف کشور کمک خواهد کرد.

ابتکار با اشاره به اینکه با وجود پیشرفت جمهوری اسلامی در بسیاری از شاخص‌ها در حوزه زنان اما باز هم وقتی آمار تفکیک به جنس را می‌بینیم مشاهده می‌کنیم تبعیض جنسیتی وجود دارد، گفت: امروز رقم بازماندگی از تحصیل دختران به زیر 4 درصد رسیده است که این باز هم زیاد است و در برخی روستاها حتی این شاخص بالاتر است، پس میزان بازماندگی از تحصیل دختران سه تا چهار برابر پسران است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: موضوع دیگر میزان دسترسی به فضای ورزشی است و هنوز در بسیاری از نقاط کشور فاصله است و دسترسی دختران به فضاهای ورزشی کمتر است، در حالی که باید میزان استفاده دختران و پسران از فضاهای ورزشی نصف به نصف باشد، هرچند که وزارت ورزش در این حوزه فعالیت خوبی کرده است.

وی با اشاره به اینکه حتی در دوره‌ای متوجه شدیم که ورزش از مقطع ابتدایی مدارس حذف شده است، گفت: در این حوزه نیز ورود شد و اقدامات لازم صورت گرفت و آموزش و پرورش آمد و معلمان آموزش و پرورش تربیت شده را وارد این مدارس کرد چون ورزش نقش بسزایی در روح و روان افراد دارد.

ابتکار گفت: موضوع دیگر بحث بهداشت و سلامت است که در کاهش مرگ و میر مادران جزو 10 کشور بالاست و هدفگذاری شاخص‌های توسعه پایدار را رد کرده است که دستاورد بسیار خوبی است، اما برای مثال در حوزه زایمان سالم مادر و کودک نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه و برنامه‌ریزی دقیق هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه حضور زنان در پست‌های مدیریتی در کشور از 13.8 درصد در سال 96 به 18.8 درصد در سال‌جاری رسیده است، گفت: طبق آمار استان زنجان جزو استان‌هایی است که در زمینه انتصاب مدیران زن، عملکرد خوبی دارد و امیدواریم طی دو سال باقی‌مانده از عمر دولت تدبیر و امید بتوانیم سهم زنان کشور در پست‌های مدیریتی را به 30 درصد برسانیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها