کد خبر: 348364
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۰۹:۲۵:۰۰
| |

طیبه سیاوشی، نماینده مجلس:

حاضریم مطالبات دانشجویان را بشنویم

طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: ما حاضریم مطالبات دانشجویان را گوش داده و بررسی کنیم اما به این شرط که خبرنگار و دوربینی نباشد.

حاضریم مطالبات دانشجویان را بشنویم
کد خبر: 348364
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۰۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به خبر نامه انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر خطاب به وی گفت:‌ حدود دو سال است که کمیته دانشجویی در فراکسیون امید شکل گرفته است که از طرف این کمیته بنده و فاطمه سعیدی با شورای صنفی دانشگاه‌ها یا در خوابگاه‌ها جلسه داریم.

وی افزود:‌ طی دو سال گذشته ما گاهی تا چهار ساعت پای صحبت دانشجویان دانشگاه‌های مختلف نشسته‌ایم و آن‌ها هم صحبت کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: غیر از این شورای صنفی و بررسی مباحث آن‌ها، کمک‌هایی از طرف وزارت علوم یا خیرین صورت گرفته و به شکل حداقلی تلاش شده است که در جهت رفع مشکلات این دانشجویان -به ویژه مشکلات صنفی‌شان اقداماتی- انجام دهیم.

سیاوشی افزود: ما تقریباً همه دانشگاه‌ها را رفته‌ایم به غیر از دانشگاه شهید بهشتی که شورای صنفی ندارند. همچنین از طرف تشکل‌های سیاسی دانشجویی هر زمانی که از ما دعوت شده، در دانشگاه‌ها حضور یافتیم و آن‌ها هم صحبت‌ها، مشکلات و کمبودهای خود را مطرح کرده‌اند. حال برخی از آن‌ها اصلاح‌طلب بودند اما برخی هم نبودند. اما بیشتر تمرکز ما بر شورای صنفی بوده است ولی گاهی پیش آمده که این تشکل‌های سیاسی درخواست کنند و ما هم برویم.

وی در ادامه یادآور شد: طی دو سال گذشته ما نزد دانشجویان رفته‌ایم و این چیز جدیدی نیست ولی به هیچ‌وجه این نشست‌ها سیاسی نشده؛ ما تلاش کردیم که حتی به جای اینکه در دانشگاه‌ها سخنرانی کنیم پای صحبت‌ها و درد دل‌های دانشجویان بنشینیم. اما طی دو سال گذشته تمام این نشست‌ها از بررسی مشکلات تا ریاست دانشگاه بررسی شده و با آن‌ها جلسات متعدد داشتیم و بعد مسائل منتقل شده که وزارت علوم ورود کرد و آن‌ها را حل و فصل کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: طی این دو سال به هیچ وجه این موارد را رسانه‌ای نکردیم فقط یک مورد بوده که دانشجویان درخواستی داشتند که در یکی از سایت‌ها منتشر شد اما این مربوط به چهار هفته پیش بوده و یک مرتبه من امروز دیدم که درخواستی از سوی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر مطرح شده که درخواست عجیبی است چرا که روال عادی خود را طی نکرده و چرا یک مرتبه در خبرگزاری‌ منتشر شده است. مگر چه خبر است آنجا اینگونه ما را دعوت می‌کنید؟

سیاوشی برهمین اساس اضافه کرد: جلساتی که عموماً ما برگزار می‌کنیم نه دوربین داشته و نه خبرنگار در آن حضور دارد. ما حاضریم مطالبات دانشجویان را گوش داده و بررسی کنیم اما به این شرط که نه خبرنگاری باشد و نه دوربینی. چرا که دانشجویان می‌نشینند و مطالبات خود را مطرح می‌کنند و ما آن را پیگیری می‌کنیم، نه رسانه‌ای می‌شود و نه دوربین و خبرنگاری هست. لذا این دانشجویان به این موضوعات توجهی نکرده‌اند. یعنی ما چیزی را رسانه‌ای نکردیم.

وی افزود: اگر دانشجویان به دنبال حل مسائل و مشکلات خود هستند اینگونه نباید مطالبه‌شان مطرح شود. ما پیگیر مطالبات دانشجویان به ویژه مطالباتی صنفی آن‌ها هستیم فارغ از اینکه مسائل سیاسی و جناحی را درگیر کرد چرا که مطالبات صنفی که جناح نمی‌شناسند. ما اصلاً نمی‌دانستیم دانشجویان مربوط به کدام جناح هستند؛ اتفاقاً همه بچه‌های خوابگاهی بودند و مربوط به تهران نبودند اما خود را موظف می‌دانستم که پای صحبت‌های آن‌ها بنشینم.

نماینده مردم تهران در مجلس در خاتمه اعلام کرد که ما به مطالبات همه دانشجویان رسیدگی کرده و آن‌ها را می‌شنویم اما یک شرط دارد و آن این است که ما در این جلسات نه خبرنگار داریم و نه رسانه. دانشجویان می‌نشینند صحبت‌ها و مطالبات خودشان را مطرح می‌کنند صرفاً جلسه برای مطالبات خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها