کد خبر: 348433
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۰:۲۳:۳۰
| |

کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تاکید کرد؛

حفظ و صیانت از نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی

کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی خبر داد و گفت: شناسایی، ‌پیگیری و حل مشکلات بنگاهها در مرحله اول برعهده کارفرمایان و مالکان بنگاه‌ها است.

حفظ و صیانت از نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی
کد خبر: 348433
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۰:۲۳:۳۰

اعتمادآنلاین| کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از سال 1397 تا کنون بیش از 1820 میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید به واحدهای اقتصادی اختصاص یافته و به بنگاه‌هایی که نیاز به نوسازی و بازسازی دارند و طرح‌های نیمه تمامی که از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی برخوردارند نیز تسهیلات پرداخت شده است.

پیگیری و شناسایی مشکلات بنگاه وظیفه اصلی مالکان

وی با بیان اینکه کارفرمایان و مالکان بنگاهها وظیفه رصد و پیگیری، شناسایی و حل مشکلات بنگاه را برعهده دارند، افزود: در صورتی که مالکان به عنوان سهامداران کارخانه‌ها و بنگاه‌ها موفق به حل وفصل مشکلات نشوند وزارتخانه‌ای که مجوز فعالیت و تاسیس بنگاه را صادر کرده متولی رسیدگی به مشکل بنگاه خواهد بود و در نهایت کارگروههای استانی و ملی رفع موانع تولید وارد عمل خواهند شد.

نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید بر لزوم حضور استانداران در واحدهای اقتصادی تاکید کرد و گفت: استانداران به عنوان روسای کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید باید با حضور به موقع در بنگاه‌ها و همفکری و مشورت با مدیران و کارفرمایان بررسی مشکلات بنگاه را در دستور کار قرار بدهند.

مشکلات بنگاه‌های اقتصادی تنها نقدینگی نیست

یاوری در عین حال درباره عمده‌ترین مشکلات بنگاههای اقتصادی گفت: مشکل اصلی بنگاه‌ها تنها نقدینگی نیست و بالا بودن هزینه‌های تولید، انباشت محصول و بعضا سوء مدیریتها هم به عنوان بخشی از مشکلات درون کارگاهی اثرگذار است، در کنار آن مشکلاتی همچون قاچاق کالا، واردات بی رویه و رکود هم مشکلاتی را برای بنگاهها ایجاد کرده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در پایان بر لزوم صیانت از نیروی کار شاغل در بنگاه‌ها تاکید کرد و گفت: برای حفظ بقا و دوام واحدهای اقتصادی، حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذارن، رونق تولید و پایداری اشتغال رسیدگی و حل و فصل مشکل بنگاه‌ها ضروری است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های تولیدی، کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید را در استانها راه‌اندازی کرده که این کارگروه‌ها وظیفه رصد و شناسایی بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار را برعهده دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها